رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May
  • چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
  • کد خبر : 9721
  • چاپ خبر : برای کاهش میزان سرفاصله حرکت قطارها،متروی تهران تنها و تنها نیازمند واگن است

مازیار حسینی گفت: زمانی که خط جدید مورد بهره برداری قرار می گیرد، به لحاظ فنی و استاندارهای موجود، سرفاصله تردد قطارها حدود ۳۰ دقیقه یک بار است. بعد به تدریج که خط آب بندی می شود، سرفاصله تردد کاسته می شود.

به گزارش شورانیوز از تهران ؛ مازیار حسینی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ، در خصوص کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خطوط جدید اظهار داشت: همان طور که می دانید شهرداری تهران علی رغم کمبود بودجه و عدم پرداخت سهمدولت در حوزه حمل و نقل عمومی، ۸۸ خط برنامه ریزی شده را تکمیل کرده است و برای این که از میزان سرفاصله حرکت قطارها کاسته شود، متروی تهران تنها و تنها نیازمند واگن است.

وی در ادامه افزود: زمانی که خط جدید مورد بهره برداری قرار می گیرد، به لحاظ فنی و استاندارهای موجود، سرفاصله تردد قطارها حدود ۳۰ دقیقه یک بار است. بعد به تدریج که خط آب بندی می شود، سرفاصله تردد کاسته می شود. اما به هر صورت موضوع واگن بسیار موضوع مهمی است که بایستی دولت به آن اهتمام داشته باشد.

معاون شهردار تهران همچنین در خصوص خط متروی گلشهر و لزوم پرداخت سهم استان کرج برای نوسازی و بهسازی این خط اظهار داشت: موضوع پیگیری پرداخت سهم استانداری کرج به شهرداری تهران را بایستی شورای شهر پیگیری کند. البته تا به الان جلسات نتایج خاصی به همراه نداشته و در حال حاضر شهرداری تهران هزینه های این خط را پرداخت می کند.

حسینی همچنین درباره زمان انتقال عوارضی تهران- قم به بعد از فرودگاه حضرت امام(ره) نیز گفت: در این ارتباط جلسه ای با معاون وزارت راه و شهرسازی برگزار کردیم و توجیه ما بر این بوده است که بایستی عوارضی تهران- قم منتقل شود. البته این موضوع در دستور کار خود وزارت راه و شهرسازی بوده است.

وی گفت: البته شهرداری تهران اعلام آمادگی کرده بود که اگر مصوبه انتقال عوارضی قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب، ابلاغ شود، شهرداری تمام هزینه های انتقال را پرداخت کند که با توجه به برگزاری نمایشگاه کتاب، این موضوع منتفی شد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار