رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
  • کد خبر : 9718
  • چاپ خبر : لزوم استحکام بنای مرکز شماره یک کانون پرورشی و فکری کودکان استان قزوین

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: مسؤولان مربوطه باید در مقاوم‌سازی و ارتقای استحکام بنای مرکز شماره یک کانون پرورشی و فکری کودکان استان قزوین اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش شورانیوز از قزوین، فاطمه اشدری در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که صبح امروز در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، لایحه مرمت و احیای مرکز شماره یک کانون پرورشی و فکری کودکان استان قزوین بررسی شد.

وی افزود: مرکز شماره یک کانون پرورشی و فکری کودکان استان قزوین از استحکام کمی برخوردار است به طوری که با زلزله حداقلی این ساختمان در جا فرو می‌ریزد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه در کانون پرورشی و فکری کودکان بیشتر مدیران استان قزوین خاطراتی دارند، اضافه کرد: اگر با این نگاه در حفظ و نگهداری این مکان کوشا باشیم، باید در حمایت کردن، از صفر تا صد اقدامات لازم را در احیا و مرمت آن انجام دهیم.

اشدری خاطرنشان کرد: در بازسازی این کانون باید مسؤولان استانی حمایت‌های لازم را انجام دهند تا شهروندان قزوینی در محیطی استاندارد به فعالیت‌های خود بپردازند.

این عضو شورا با اشاره به اینکه باید اسباب‌بازی‌های کودکان و نوجوانان در فضایی به جامعه هدف معرفی شود، مطرح کرد: کانون فکری و پرورشی می‌تواند بهترین فضا برای راه‌اندازی موزه‌ اسباب‌بازی باشد به همین دلیل مسؤولان باید مشارکت‌های لازم را انجام دهند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه برخی از مسؤولان معتقد هستند که نباید معماری کانون تغییر یابد، تصریح کرد: درست است این کانون معماری ۶۰۰ سال گذشته دارد اما وقتی از استحکام لازم برخوردار نیست باید در مقاومت‌سازی آن تأمل کرد.

اشدری عنوان کرد: برخی از ساختمان‌های با معماری تاریخی و فرهنگی ساخته شده که اکنون علم امروز هم نمی‌تواند به آن دست یابد، که چنین معماری‌هایی ارزشمند است.

وی ادامه داد: معماری کانون، بنای قدیمی و تاریخی نیست و هر هزینه‌ای که دارد باید در ایجاد استحکام و احیای آن انجام داد زیرا کودکان و نوجوانان در این مکان مشغول به فعالیت هستند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین تشریح کرد: از نظر اخلاقی و شرعی مسؤول هستیم که در مقاوم‌سازی و ارتقای استحکام بنای مرکز شماره یک کانون پرورشی و فکری کودکان استان قزوین اقدامات لازم را انجام دهیم و در این راستا می‌طلبد مسؤولان همت کنند.

گفتنی است بعد از بحث و بررسی اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در خصوص مرکز شماره یک کانون پرورشی و فکری کودکان استان قزوین، لایحه به شهرداری قزوین برگشت داده شد تا در ارتباط با بازسازی و استحکام بنای کانون اگر نظری دارد، ارائه دهد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار