رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 5 May
  • سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
  • کد خبر : 9663
  • چاپ خبر : من چند سوالی مطرح کردم که هنوز آقایان جواب آنها را نداده اند

رضا تقی پور گفت: من چند سوالی مطرح کردم که هنوز آقایان جواب آنها را نداده اند و فقط به بازی با کلمات اکتفا کرده اند و فکر هم نمی کنم اینگونه برخورد ها افکار عمومی را راضی کند.

به گزارش شورانیوز از تهران ، رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ، در خصوص رسیدگی مسئولین به اعتراض کاندیداهای انتخابات شورای پنجم گفت: متاسفانه هیئت نظارت شهرستان علی رغم اینکه هم رئیس هیئت و هم فرماندار محترم قول دادند که خواسته های نامزدهای انتخابات شوراها را تامین کنند و از طرفی این خواسته ها کاملا قانونی است و حق قانونی نامزد ها است که چنین درخواستی داشته باشند. اینکه کاندیدها بعد از انتخابات صورت جلسات صندوق های رای را مشاهده کنند، قانونی است.

تقی پور اظهار کرد: متاسفانه در ارائه صورت جلسات پنهان کاری می شود و به کاندیدا ها نشان داده نمی شود و این یک امر بی سابقه ای است. بازشماری در همه دنیا بنا بر درخواست کاندیدای معترض مسلم است و باید درصدی از صندوق ها برای اطمینان از کیفیت نظارت بازشماری می شود.

وی با انتقاد به عدم پاسخگویی مسئولین مربوطه افزود: من چند سوالی مطرح کردم که هنوز آقایان جواب آنها را نداده اند و فقط به بازی با کلمات اکتفا کرده اند و فکر هم نمی کنم اینگونه برخورد ها افکار عمومی را راضی کند. این واکنش ها باعث ایجاد مانعی بر سر شفاف سازی آرای مردمی که با آن شکوه و عظمت آمدند رای خود را در صندوق ها انداختند، می شود. متاسفانه عملکرد اجرایی ضعیف مسئولین و هیئت نظارت در تهران باعث شده تا این شکوه و عظمت حضور مردم به طریق دیگری تضعیف شود.

عضو شورای شهر تهران در ادامه عنوان کرد: اولین سوال این است که چرا آقایان از بازشماری صندوق ها ترس و واهمه دارند؟ مگر غیر از این است که مردم عزیز ما این رای ها را در این صندوق ها ریخته اند؟ بازشماری می تواند به مردم پاسخ دهد و اعتماد مردم را به عوامل اجرایی و نظارتی جلب کند. اما چرا از این موضوع فرار می کنند.

وی در ادامه افزود: سوال دوم در بحث نرم افزاری است که در انتخابات مورد استقاده قرار گرفته است. این نرم افزار به هیچ وجه شناخته شده نیست و ما هم سوال ساده ای مطرح کردیم و معتقدیم زمانی که با روش دستی یا همان روش های ساده می شود ۵۰ نفر اول را شمارش کرد چه نیازی به نرم افزار است؟ برای شمارش چهار هزار صندوقی که در تهران وجود داشت شمارش ارا کار پیچیده ای نبود که نیاز به نرم افزار باشد و تنها همان چهار عمل اصلی ریاضی که در سال چهارم ابتدایی خواندیم کفایت می کرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در شورای شهر تصریح کرد: این سوالات در ذهن مردم وجود دارد و روز به روز بزرگتر می شود. البته عرض کردم ما با کمال صبر و حوصله و متانت و بر خلاف بعضی از آقایون که در گذشته و در مواقع مشابه عملکردشان روشن است این مسئله را دنبال می کنیم و امیدوارم افکار عمومی پاسخ روشنی را دریافت کنند.

وی در خصوص اعلام تایید نهایی انتخابات شورای شهر از سوی استانداری و چگونگی رسیدگی به شکایات عنوان کرد: رئیس هیئت مرکزی روز گذشته به ما اعلام کرد بعد از تایید نتایج توسط هیئت نظارت شهرستان ۴۸۸ ساعت فرصت است تا کسانی که اعتراض دارند اعتراضشان را به هیئت نظارت استان تقدیم کنند و تا جایی که من اطلاع دارم خیلی از نامزد ها امروز این کار را انجام دادند و امیدوارم به مطالبات آنها که کاملا هم قانونی است در راستای شفاف سازی رسیدگی شود.

تقی پور در پایان گفت: بعضی آقایان خود را مشتاق شفاف سازی می داند که البته این تمایل به شفاف سازی تنها در حرف بود و هیچ عملی را ما از آقایان ندیدیم و برعکس ایجاد ابهام و تاریکی برای مردم باقی مانده و این بسیار مردم را ازار می دهد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار