رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۲۲ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 1 May
  • دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
  • کد خبر : 9638
  • چاپ خبر : شهردار فعلی اصفهان می تواند جزء یکی ازگزینه های مورد بررسی باشد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری بخش زیادی از خدمات شهری را به عهده دارد که باید با حرکت علمی و چابک بودن در سیاست ها در روش های اجرایی آن تغییراتی را حاصل کنیم که در خدمت شهر باشد و به توانمندسازی آن منجر شود.

به گزارش شورانیوز از اصفهان ، فتح الله معین  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه های لیست شهر امید به طور روشن در انتخابات شورای اسلامی شهر مطرح شد، ما ۲ بحث در مورد آینده برنامه ریزی شهری و شهرداری داشتیم.

وی ادامه داد: رعایت جدی قانون و قانون مداری، ایجاد شرایط مناسب زیست محیطی با توسعه حمل و نقل عمومی به خصوص مترو و گسترش  فضای سبز شهری از لحاظ کمی و کیفی و  احیای کامل زاینده رود ازجمله برنامه های لیست شهر امید است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: تکریم ارباب رجوع به طور جدی با کاهش تعداد مراجعه شهروندان، ایجاد محیط مناسب زندگی از نظر ارائه خدمات مناسب، پاسخگویی و امکان دریافت اطلاعات به طور مساوی برای همه شهروندان از دیگر  برنامه های شورای اسلامی شهر در دوره پنجم است.

وی افزود: ایجاد شرایط مناسب برای مکانیزه شدن کلیه فعالیت های شهرداری، تقویت جدی بدنه کارشناسی و ایجاد زمینه های نوآوری در شهرداری، شفافیت کامل در فعالیت های شهرداری به خصوص مباحث مربوط به درآمد و هزینه، اداره علمی شهر، چابک سازی مجموعه شهرداری و حداکثر برون سپاری از جمله اهدافی است که برای شهرداری در نظر گرفته شده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص انتخاب شهردار اصفهان در آینده عنوان کرد: انتخاب شهردار فرایندی دارد که قانون، شوراها را مکلف کرده در اولین جلسه خود انتخاب شهردار را مطرح کنند.

وی در ادامه یادآور شد: در گذشته انتخاب شهردار به گونه ای بوده که کلیه اعضای شورای شهر با توجه به ارتباطات و مراجعاتی که به آن ها می شده افرادی که برای این سمت مناسب می دانستند معرفی می کردند و طی برنامه ای با در نظر گرفتن سوابق اجرایی و تحصیلاتی اشخاص و رأی گیری در تمامی مراحل سعی می کردند  انتخاب اصلحی داشته باشند.

وی افزود: مسلم است بر طبق این فرایند انتخاب شهردار شامل همه گزینه های احتمالی خواهد بود؛ از جمله شهردار فعلی اصفهان نیز که می تواند جزء یکی گزینه های مورد بررسی باشد چراکه سوابق اجرایی خوبی را در کارنامه خود دارد.

این عضو شورا با بیان اینکه شورای اسلامی شهر در دوره پنجم در مردادماه، کار خود را آغاز می کند، اظهار کرد: این شورا در اولین جلسه خود در خصوص هئیت رئیسه شورا در حضور فرماندار، رأی گیری خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد قانون مدیریت خدمات شهری عنوان کرد: قانون شهرداری ها باتوجه به تغییر و تحولاتی که در شهرها انجام شده نیاز به یک بازنگری کامل دارد و امیدواریم با توجه به اینکه جمعیت شهری ما به نحو چمشگیری افزایش پیدا کرده و مسائل شهری نیز دچار پیچیدگی های زیادی شده این قانون بخشی از نیازهای شهرداریها را برطرف کند.

وی افزود: معابر و گذرها در توسعه فیزیکی شهرها، تابع طرح تفصیلی هستند و شهرداری مجری این طرح است.

معین با اشاره به اینکه ترکیب جدید شورای اسلامی شهر نشان می دهد که باید به همه نیازهای مردم توجه شود، گفت: به خصوص برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی، زیست محیطی و میراث فرهنگی اعضای شورای پنجم باید هماهنگی بیشتری باهم داشته باشد.

وی ادامه داد: تراکم پذیری شهر نیز بر اساس طرح تفصیلی و ارتفاع مصوب انجام می شود و در همین رابطه تلاش می کنیم در آینده، اقدامی مازاد بر طرح تفصیلی در شورای اسلامی شهر نداشته باشیم و تمکین به روی کاربری ها، ارتفاع و سطح اشغال مصوب صورت گیرد.

وی اضافه کرد: ایجاد صندوق ذخیره ارزی در شهرداری امکان پذیر نیست و بعید به نظر می رسد چراکه شهرداری ها همواره پروژه های زیادی را در دست اقدام دارند اما اتفاق افتاده که بخشی از بودجه به نیازهای ضروری شهر اختصاص یابد مثل بودجه ای که برای خرید تجهیزات برای آتش نشانی در نظر گرفته شد.

عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه شوراها در طول سال های متمادی، فراز و نشیب های زیادی را طی کرده اند، گفت: براساس قانون شورا بر کلیه امور شهرداری نظارت دارد و تمامی منتخبان دوره پنجم شورای اسلامی شهر نیز در تلاش خواهند بود این نقش نظارتی پررنگ تر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اذعان کرد: پروژه های میدان امام علی(ع) و ارگ جهان نما، به علت تاخیرات و تغییراتی که در آن ها صورت گرفت، نتوانستند آن طور که باید ظرفیت های خود را بروز دهند چرا که اصفهان از نظر تعداد واحد های تجاری از بسیاری کلانشهرهای کشور جلوتراست.

وی با تاکید بر اینکه تکمیل و راه اندازی مترو اصفهان با توجه و ضعیت ترافیک و آب و هوای آلوده این شهر در هوای سرد، از اولویت های مدیریت شهری است، ادامه داد: امیدواریم خط یک مترو هرچه زودتر به بهره برداری برسد و خط دوم مترو نیز به مناقصه گذاشته شده است، با تغییر مدیریت شهری طی ۴ سال اخیر تغییرات چشم‌گیری در روند توسعه متروی اصفهان به وجود آمده و میزان تأمین اعتبارات در ۴ سال گذشته نسبت به دوره‌های قبل قابل مقایسه نیست.

معین با اعلام  اینکه در نظر داریم در احداث خط دوم و سوم مترو بیشتر از امکانات دولتی استفاده کنیم، گفت: در بخشی از آن، بنیاد مستضعفان با ایجاد مراکز تجاری، بخشی از هزینه های مترو را تأمین خواهد کرد.

وی افزود: طی سال های قبل به مترو بی توجهی شده و میزان اعتبار مناسبی برای آن اختصاص نیافته اما در سال جاری دولت نقش خود را در پرداخت هزینه های مترو ایفا کرده است، همچنین در گذشته بخشی از یارانه سوخت به اتوبوس های شرکت واحد پرداخت می شد، دولت نیز در رویکرد جدید خود به دنبال این است که این امر محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه تغییر در اداره شهر مورد توجه ماست، خاطر نشان کرد: شهرداری بخش زیادی از خدمات شهری را به عهده دارد که باید با حرکت علمی و چابک بودن در سیاست ها در روش های اجرایی آن تغییراتی را حاصل کنیم که در خدمت شهر باشد و به توانمندسازی آن منجر شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار