رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
  • کد خبر : 9631
  • چاپ خبر : لزوم واگذاری نظارت بر انتخابات شوراها به یک تشکل و یا یک دستگاه دیگر

نماینده استان قم در شورای عالی استان ها از نحوه نظارت مجلس بر انتخابات شوراها گلایه کرد و خواستار واگذاری انتخابات به تشکلی و یا یک دستگاه دیگری شد که بتواند به بهترین شکل ممکن این نظارت را انجام دهند.

به گزارش شورانیوز ، ماشاءالله سعادتمندفر با اشاره به انتخابات برگزار شده اظهارداشت: در این انتخابات که بالای هفتاد درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کرده اند و این افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه درمورد انتخاب شوراها واقعا مشکلاتی هم در دوره های گذشته مخصوصا در این دوره وجود داشت بیان کرد: این مشکلات کاملا مشهود بود که لازم است هم شورائیان و هم مجلس در فکر حل این مشکلات باشند.

شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی نظارت بر انتخابات را انجام میدهد که بسیار خوب است ساز و کار این نظارت نیز فراهم است.

درکل استان ها امروز شورای نگهبان دفاتری دارد و دفاترش جذب نیرو کرده آموزش داده و کار را روتین انجام می دهد و مشکلات کمتری وجود دارد ولی برای انتخابات شورای شهر واقعا هیچ ساز و کاری نظارتی دیده نشده نماینده های مجلس چه نظارتی می توانند برای انتخاب شوراها انجام دهند که امروز به آنها این ماموریت واگذار شده است.

عضو هیات رئیسه شورای عالی استانها یکی از نقاط ضعف و مشکل ساز انتخابات شوراها را بحث نظارتی دانست و تاکید کرد: تقلب صورت گرفته در انتخابات گسترده است ما مشکلات زیادی را در انتخابات شوراها دوره پنجم مشاهده کردیم.

سعادتمندفر پیشنهاد کرد: بحث نظارت بر انتخابات شوراها را به یک تشکلی و یا یک دستگاهی بسپارند که بتواند به بهترین شکل ممکن این نظارت را انجام دهند.

اگر بتوانیم نهادی را ایجاد کنیم که بر انتخابات شوراها نظارت کند شرایط انتخابات بهتر می شود. این نهاد می تواند متشکل از نماینده قوه قضاییه، نماینده دولت و وزارت کشور،  نماینده مجلس و نماینده سازمان بازرسی باشد.

وی در پایان تصریح کرد: این تشکل باید هم تایید صلاحیت های کاندیداها و هم نظارت را مثل شورای نگهبان از ابتدا تا انتها بر عهده بگیرد که خدایی نکرده حقی از کسی ضایع نشود.

این حق افراد است که رای که سالم وارد صندوق شده است سالم بیرون بیاید پیشنهاد میکنیم که اگر همچین تشکلی و سازمانی و نهادی انشاالله ایجاد بشه برای دورهای آینده بتوانند یک نظارت بسیار خوبی را بر انتخابات داشته باشند و این نگرانی را هم از مردم و هم از کاندیداهای انتخابات شوراها بر طرف کنند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار