رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April
  • یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
  • کد خبر : 9598
  • چاپ خبر : افتتاح ۲ پارک جدید در کرمان تا تیرماه

با حضور شهردار کرمان، اعضای منتخب پنجمین دوره‌ی شورای اسلامی شهر و جمع زیادی از مردم کرمان، بوستان جبلیه افتتاح شد.

به گزارش شورانیوز از کرمان، شهردار کرمان در آیین افتتاح این بوستان با اشاره به طراحی و ساخت ۲۳۳ بوستان در شهر کرمان در یک‌سال‌ونیم گذشته گفت: تا یک ماه آینده، دو بوستان مالیات و بیهقی و آب‌نمای موزیکال پارک مادر در منطقه دو افتتاح خواهد شد.

مهندس علی بابایی افزود: در ایام پایانی سال ۹۵، با برگزاری آیین ۱۰ شب، ۱۰ افتتاح، تعدادی از بوستان‌های ساخته شده افتتاح شد؛ ضمن این‌که از ابتدای سال‌جاری تاکنون نیز، بوستان‌های طبیعت در جاده‌ی ماهان، پدر در خیابان شهدا و هزار در سه‌راه جوپاری به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: هم‌چنین از ابتدای امسال چند بوستان جدید در شهر کرمان کلنگ‌زنی شد که بوستان‌های آرامش، نهج‌البلاغه، شیراز، آفتاب ویژه‌ی بانوان، بهار، هشت‌بهشت و المهدی در سراسیاب از آن جمله هستند.

بابایی بیان کرد: با توجه به نبود بوستان مناسب در منطقه‌ی سراسیاب، ساخت بوستان در این منطقه ضروری بود.

شهردار کرمان با بیان این‌که تمام این بوستان‌ها با حضور اساتید دانشگاه طراحی شده‌اند، افزود: ساخت بوستان‌های متعدد در شهر، در راستای افزایش سرانه‌ی فضای سبز و ایجاد نشاط و شادابی در شهروندان بوده است.

بابایی هم‌چنین به برنامه‌ریزی شهرداری کرمان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در راستای کاهش گره‌های ترافیکی در شهر نیز، ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پیش‌رفت ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح در شهر کرمان مطلوب است و در میدان آزادی نیز به‌زودی شاهد بازگشایی خیابان بهمنیار به میدان آزادی خواهیم بود.

شهردار کرمان به پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری کرمان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون، ۲۰۰۰ میلیارد تومان پروژه‌ی سرمایه‌گذاری در شهر کرمان در دست اجراست.

بابایی ساخت تله‌کابین و بام کرمان را از جمله‌ی پروژه‌های مشارکتی شهرداری کرمان با بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: در چند ماه آینده شاهد راه‌اندازی تله‌کابین در شهر کرمان خواهیم بود.

وی احیای بافت تاریخی و محور گردشگری شهر کرمان را از دیگر برنامه‌های شهرداری کرمان بیان کرد و گفت: در همین رابطه موزه بانو حیاتی، مقبره خواجه‌اتابک، مقبره سیدجعفر اولیا، بازار کرمان و کوچه‌های منتهی به بازار توسط شهرداری مرمت شده و خانه‌ی لطفی و حمام تاریخی باغ لـله که سال ۱۳۱۰ توسط میراث فرهنگی به ثبت رسیده اما در حال تخریب بود، توسط شهرداری کرمان در حال مرمت و بازسازی است.

شهردار کرمان بازگشایی محور گلبازخان و پیاده‌راه‌سازی میدان توحید را نیز از دیگر اقدامات شهرداری در راستای مرمت بافت تاریخی و احیای محور گردشگری دانست.

بابایی هم‌چنین بر مشارکت شهروندان با شهرداری تأکید کرد و گفت: شهر یک موجود زنده است و شهروندان روح شهر محسوب می‌شوند؛ بنابراین، بدون مشارکت مردم به نتایج مطلوبی نخواهیم رسید.

وی تأکید کرد: شهروندان باید در نگه‌داری فضاهای شهری و مشارکت در توسعه، با شهرداری همکاری کنند.

شهردار کرمان هم‌چنین ضمن خیرمقدم به منتخبان مردم در پنجمین دوره‌ی شورای اسلامی شهر کرمان، اظهار امیدواری کرد با دوراندیشی اعضای منتخب شورا و هم‌چنین مشارکت مردم در پرداخت عوارض، شاهد شهری زیباتر و آبادتر باشیم

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار