رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
  • کد خبر : 9510
  • چاپ خبر : مدیریت شهری مسیر ویژه سرمایه گذاری ایجاد کند

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: ضروری است در فرصت باقیمانده شورای چهارم را پویا، محرک و تازه‌نفس به منتخبان دوره پنجم تحویل دهیم.

به گزارش شورانیوز از همدان ،محمد تبریزی در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا ضمن تبریک به منتخبان شورای پنجم اسلامی شهر همدان گفت: ضرورت دارد که ماشین شورا را روشن، روغن کاری شده و تازه نفس، روان و سبک تحویل شورای پنجم دهیم.

تبریزی تأکید کرد: مجموعه شهرداری همدان هم باید به گونه‌ای عمل کند که براساس برنامه پیش برود تا کمترین تغییرات در برنامه‌ها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری تا روز پایانی فعالیت دور چهارم باید مضاعف تلاش کند، اضافه کرد: شهرداری باید تمامی کارها را به‌ویژه درخصوص پرداخت حقوق و معوقات به سرانجام برساند.

رئیس کمیسیون اقتصاد سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه ما با جدیت پیگیر مواردی از جمله حوزه سرمایه‌گذاری هستیم، افزود: همدان ظرفیت بالایی در حوزه سرمایه‌گذاری دارد و می طلبد مدیریت شهری مسیر ویژه سرمایه گذاری ایجاد کند تا سرمایه‌گذاران در این مسیر و طی مراحل اداری معطل نشوند.

تبریزی، فعالیت در شهرداری را فرصتهای مناسب برای خدمت‌رسانی برشمرد و یادآور شد: با توجه به اینکه شهرداری ها در اردیبهشت ماه هر سال با مشکل منابع مالی مواجه می شوند و همدان هم از این موضوع مستثنی نیست، بر این اساس می طلبد به حوزه سرمایه گذاری توجه ویژه ای شود.

وی، ایجاد مکانیزمی شبیه صندوق ذخیره ارزی دولت در شهرداری همدان را ضروری دانست و اظهار کرد: با این اقدام می توان پشتوانه مالی برای موارد ضروری و تأمین اعتبارات داشت.

تبریزی با بیان اینکه سرمایه گذاری امری زود بازده نیست، افزود: همچنین لازم است زمینه سرمایه گذاری مطمئن ایجاد کرد، زیرا پس از بازدهی سرمایه گذاری، درآمدهای پایدار ایجاد خواهد شد که امیدواریم در شورای پنجم به نحو احسن صورت پذیرد.

وی با اشاره به پتانسیل های شهر همدان در بخش سرمایه گذاری یادآور شد: ورود در بخش مصالح ساختمانی، مباحث برندینگ، تجمیع املاک عادی و ساخت مجتمع های منظم، اصلاح شبکه های معابر، ساماندهی کارتن به دستان و… از جمله بسترهای لازم ایجاد سرمایه گذاری و جذب گردشگر محسوب
می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

کامران گردان، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه بر ایجاد درآمدهای پایدار شهری با توجه به حوزه سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: لازم است از ظرفیت های مختلف به نحو احسن بهره گرفت و باید اقداماتی صورت پذیرد که وضعیت مسکن هم از رکود خارج شود.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان هم با بیان اینکه در امر سرمایه گذاری باید با دیگر ارگانها و ادارات ارتباطات و تعاملات را افزایش داد، گفت: با توجه به اینکه در سرمایه گذاری هایی که شهرداری همدان با بخش های خصوصی سهیم است، عایدات شهرداری قابل توجه نیست، لذا می طلبد به گونه ای عمل شود که آورده های عظیمی در پی داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان هم در ادامه گفت: مدیران شهرداری همدان باید سفرهایی برای بهره گیری از تحارب شهرها و کشورهای موفق در امر مدیریت شهری به‌ویژه حوزه سرمایه گذاری داشته باشند.

رضا غلامی‌خجسته بر ضرورت به سرانجام رسیدن وضعیت کارخانه سیمان همدان تأکید کرد.

در ادامه شهردار همدان به زمانبر بودن بازدهی پروژه‌های سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: اقدامات مهمی در بخش سرمایه‌گذاری در دور چهارم شورا صورت پذیرفت که از جمله آنها احداث مجموعه تجاری اداری و پارکینگ در تقاطع کارشناس شهر همدان است؛ هرچند در حال حاضر تفاهمنامه آن منعقد شده و در دست پیگیری است که برآورد اولیه این پروژه حدود ۳۵ میلیارد تومان است.

سید مصطفی رسولی از احداث هتل هما در همدان خبر داد و یادآورد شد: این موضوع در حال پیگیری و در مرحله تهیه نقشه است.

وی، بهترین اقدامات برای نجات شهرداریها در بخش منابع مالی را سرمایه گذاری و ایجاد درآمدهای پایدار برشمرد.

دبیر شهر سبز پایدار شهرداری همدان هم ضمن ارائه گزارش از اقدامات سرمایه گذاری این بخش اظهار کرد: تاکنون قرارداد چهار قطعه زمین برای احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۷ مگاوات برای هر نیروگاه منعقد شده است.

حسن محمدی اضافه کرد: همچنین برای ایجاد بسترهای سرمایه گذاری از سفرای کشورهای اروپایی دعوت به عمل آمده که مراسم آن در خرداد یا تیرماه امسال برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری همدان در ادامه از پیگیری حل مشکل کارخانه سیمان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شهرداری درآمدهای پایداری ندارد، نیاز است در مدت زمان مشخص و کوتاهی، چارتی برای آن تعریف شود.

پیام رفتاری اضافه کرد: لازم است در ابتدا ظرفیت ها و پتانسیل های شهرداری در زمینه سرمایه گذاری را شناخت و در این مباحث با برنامه مدون وارد شد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار