رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • پنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
  • کد خبر : 9509
  • چاپ خبر : امسال نوسازی حدود یک هزار دستگاه تاکسی در تبریز

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز از نوسازی حدود یک هزار دستگاه تاکسی در سال جدید خبر داد.

به گزارش شورانیوز از تبریز ، فرخ جلالی با اعلام این خبر اظهار داشت: امسال نیز در نظر داریم ۱۰۰۰دستگاه تاکسی را نوسازی کنیم که با این اقدام، دیگر تقریبا تاکسی فرسوده در سطح شهر باقی نخواهد ماند.

فرخ جلالی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۹۰۰ دستگاه تاکسی در تبریز نو شدند، اظهار می‌کند: سال گذشته ۲۰میلیون تومان برای رانندگان دارای خودروهای اسقاطی وام توسط اتحادیه تاکسیرانی کشور با سود ۱۶درصد در نظر گرفته شد. باقی پول نیز ۵ میلیون و ۵۰۰هزارتومان به واسطه خودروهای اسقاطی و ۵ میلیون تومان نیز توسط خود رانندگان باید پرداخت می‌شد.

وی از نوآوری سازمان تاکسیرانی تبریز خبر می‌دهد و تصریح می‌کند: تاکسیرانی و شهرداری تبریز طی یک ابتکار ۵میلیون تومانی را هم که باید توسط رانندگان پرداخت می‌شد به وام تبدیل کردند که در مجموع ۲۵میلیون تومان وام ارائه شد که رانندگان بدون پرداخت هیچ‌گونه وجهی از خودشان صاحب خودروهای تازه شوند رانندگان تاکسی‌ها هر روز چیزی حدود ۵۰ یا ۶۰ هزار تومان درآمد دارند و هرماه نیز ۵۷۰هزار تومان قسط همان وام رامی‌دهند پس اعتراض‌شان حق است و ما نیز قبول داریم.

فرخ جلالی  افزود: رانندگان تاکسی‌ها هر روز چیزی حدود ۵۰ یا ۶۰ هزار تومان درآمد دارند و هرماه نیز ۵۷۰هزار تومان قسط همان وام رامی‌دهند پس اعتراض‌شان حق است و ما نیز قبول داریم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز خاطرنشان می‌کند: برای بهبود وضعیت تاکسی‌ها باید دستگاه‌های دیگری نیز به عرصه ورود کنند. برای مثال راهنمایی و رانندگی باید خودروهای شخصی را که مسافربری می‌کنند اعمال قانون و برخورد کند.

فرخ جلالی درباره تقاوت‌های تاکسی‌های رسمی با خودروهای شخصی مسافربر تشریح می‌کند: تاکسی نمی‌تواند از شهر بیرون برود ولی خودروهای شخصی می‌توانند. راننده خودرو تاکسی نمی‌تواند معتاد باشد چون ما نظارت داریم. تاکسی‌ها نرخ مشخصی دارند ولی خودروهای سواری … . خدایی ناکرده اگر اتفاقی برای تاکسی بیفتد آسان‌تر و سریع‌تر از خودروی شخصی اطلاع پیدا می‌کنیم که همه این‌ها دلایلی هستند برای شهروندان تا همواره تاکسی‌ را به خودرهای شخصی مسافربر ترجیح بدهند.

وی درباره اینکه چرا خودرو ۴۰۵ بیش‌تر به عنوان تاکسی های نو به چشم می‌خورد اعلام می‌کند: طبق قرارداری که سازمان تاکسیرانی با ایران‌خودرو داشت، سه خودرو می‌توانست انتخاب شود که یکی پژو ۴۰۵، یکی آریو و دیگری سمند بود که ۴۰۵ بیش‌تر در تبریز به دلیل قیمت مناسب مورد استقبال قرار گرفت.

وی درباره فرهنگ‌سازی رانندگان و ایجاد آمادگی برای تبریز ۲۰۱۸ می‌گوید: اکنون در مرحله اول ۲۰۰نفر برای گذراندن دوره‌های آموزش نحوه برخورد با توریست‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

جلالی اظهار می‌کند: امروز ۲۸ نفر از بین رانندگان اتوبوس‌های تبریز به زبان انگلیسی به صورت کامل تسلط دارند که با تکرار ۳دوره تا ۷۰۰ نفر انتظار داریم به زبان انگلیسی بین رانندگان تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها به زبان انگلیسی مسلط شوند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تبریز در پایان از مردم خواستار می‌شود: اگر شهروندان تاکسی‌های رسمی و اتوبوس‌ها را به عنوان وسیله‌های نقلیه انتخاب کنند، بسیاری از مشکلات خود به خود حل خواهد شد ولی نظارت راهنمایی و رانندگی نیز ازشرایط لازم برای بهبود حال رانندگان تاکسی‌هاست.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار