در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل علیرضا سلیمانی به عنوان رئیس کمیسیون عمرانی و فنی در تذکری پنج بندی به شهردار اردبیل خواستار پلمب مغازه‌ای در ترمینال اردبیل که جایگزین تعاونی مسافربری شده و همچنین خواستار پاسخگویی به نامه‌های متعدد به شهرداری اردبیل شد که تاکنون پاسخی برای آنها دریافت نکرده است.

علیرضا سلیمانی در نطق پیش از دستور خود با طرح موضوع حمل و نقل و ترافیک و ضرورت اجرایی شدن طرح جامع حمل و نقل و ترافیک اردبیل اظهار کرد: باید در سال گذشته و امسال بخشی از این طرح عملیاتی می‌شد که متأسفانه سامانه اتوبوسرانی راه‌اندازی نشده و هیچ اقدامی برای فعال کردن خط B.R.T و همچنین تکمیل دو تقاطع غیرهمسطح آقاباقر و داروپخش اردبیل انجام نشده است.

وی با بیان اینکه باید در سال گذشته و امسال برخی از این طرح‌ها در قالب طرح جامع حمل و نقل و ترافیک در شهر اردبیل اجرایی می‌شد، تصریح کرد: در این حوزه شهرداری اردبیل ضعیف عمل کرده است.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل با اشاره به مغایرت‌های پروانه ساختمانی صادر شده با ساخت و سازها که مورد اعتراض راه و شهرسازی قرار گرفته است، گفت: باید طرح جامع و تفصیلی در این زمینه مورد توجه قرار گیرد اما به نظر می‌رسد در صدور پروانه ساخت فله‌ای عمل شده است.

سلیمانی به بلاتکلیفی قرارداد مطالعه طرح تفصیلی شهر اردبیل و به ثمر ننشستن این طرح افزود: در این زمینه کار در همان فاز اول متوقف مانده است.

وی به نحوه قرارداد پل قدس و متمم این قرارداد در مرحله جدید اشاره کرد و ادامه داد: جالب است پل قدس با ۱۰ درصد پیشرفت متمم خورده در حالی که باید دلیل این امر مشخص شود.

در این جلسه که با تنش لفظی اعضای شورای شهر و برخی حرف و حدیث‌ها همراه بود، به نظر می‌رسید اعضایی که در انتخابات دور پنجم شورای شهر رأی نیاوردند، با کلید زدن تذکر به شهردار اردبیل دوباره استیضاح شهردار را در سر می‌پرورانند که باید دید در فرصت دو ماه باقی مانده به پایان عمر شورای چهارم این حرکت شورای اردبیل تحقق پیدا می‌کند یا نه؟