رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
  • کد خبر : 9469
  • چاپ خبر : مهم نیست که نتیجه چگونه می شود،  لازم است که به قانون پایبند باشیم

رئیس شورای شهر تهران گفت: شکایت نامه ای از سوی ستاد لیست خدمت تنظیم شد و به هیات نظارت و اجرایی تقدیم شد. تقاضا داشتیم که صورت جلسات تجمیع آرای انتخابات شورای شهر تهران به رویت اعضای لیست خدمت برسد تا تطبیق داده شود.

به گزارش شورانیوز از تهران ، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص شکایت رئیس ستاد لیست خدمت به وزارت کشور اظهار داشت: بعد از اعلام لیست نهایی توسط ستاد انتخابات وزارت کشور، شکایتی از سوی اعضای لیست خدمت به وزارت کشور تقدیم شد که تا به الان جوابی داده نشده است.

وی در ادامه افزود: البته وزارت کشور اعلام کرد که بایستی شکایت به هیات های نظارت و اجرایی صورت پذیرد که این روز گذشته به طور رسمی از سوی ستاد لیست خدمت شکایت نامه ای تنظیم شد و به هیات نظارت و اجرایی تقدیم شد. تقاضا داشتیم که صورت جلسات تجمیع آرای انتخابات شورای شهر تهران به رویت اعضای لیست خدمت برسد تا تطبیق داده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که آقای دکتر لاریجانی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی دستور رسیدگی و بازنگری ۵۰ نفر ابتدایی انتخابات شورای تهران صادر کردند، خاطرنشان کرد: همان طور که می دانید اساس کار لیست خدمت قانون مداری بوده است و به این جهت پافشاری داریم که مجددا آرا بازشماری و بازنگری شود که قانون رعایت و اجرایی شود. برای ما مهم نیست که نتیجه چگونه می شود،  لازم است که به قانون پایبند باشیم.

چمران در ادامه تصریح داشت: نکته ای که وجود دارد این است که چنانچه شرایطی مهیا شود که بنده وارد شورای پنجم شوم، این اصرار را نخواهم داشت و هیچ گونه تمایلی برای حضور در شورای پنجم نخواهم داشت. منتها بحث اعضای لیست خدمت این است که قانون بایستی اجرا و رعایت شود که مردم اعتمادشان نسبت به انتخابات کم نشود. زمانی که مردم با حضور حداکثری در انتخابات شرکت می کنند، بدین معناست که بایستی تمامی فرآیند برگزاری و اعلام نتایج انتخابات رعایت شود. زمانی که به این موارد پایبند نباشیم، ممکن است که مردم نسبت به انتخابات و روند برگزاری آن بی اعتماد شوند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار