رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
  • کد خبر : 9459
  • چاپ خبر : یک عکس از یک صفحه گرفتند این در شان مردم کشور نیست

با وجود اتمام شمارش آرا شورای اسلامی شهر تهران برخی و موفقیت لیست امید شورای پنجم مشاهده می کنیم که برخی از افراد لیست خدمت از دولت و دستگاه های نظارتی درخواست کرند که شفافیت اعلام نتایج آرا را مشخص کنند.

به گزارش شورانیوز از تهران ، با وجود اتمام شمارش آرا شورای اسلامی شهر تهران برخی و موفقیت لیست امید شورای پنجم مشاهده می کنیم که برخی از افراد لیست خدمت از دولت و دستگاه های نظارتی درخواست کرند که شفافیت اعلام نتایج آرا را مشخص کنند.

در هین رابطه اقبال شاکری عضو شورای شهر چهارم تهران و یکی از اعضای لیست خدمت در خصوص اقدامات انجام گرفته در باره عدم شفافیت و نحوهی گزارش دهی هیات نظارت گفت: طبق ملاقاتی که با رئیس مجلس شورای اسلامی داشتیم تصمیم بر آن شد که در رابطه با نحوهی تجمیع آرا و شمارش آن پیگری کنند.

شاکری افزود: لیست خدمت هم اکنون در حال پیگری است که شفافیت صورت بگیرد و قانون به درستی اجرا شود این در حالی است که مهم نیست در نتیجه آرا تاثیر داشته باشد یا نه.

وی با اشاره به بند و ماده ۶۷ و ۶۸ آئین‌نامه اجرایی انتخابات شورای شهر اظهار کرد: هیات نظارت باید صورت جلسات تجمیع و اخذ رای شعب را مطرح می کرد اما یک عکس از یک صفحه گرفتند و منتشر کردند که این در شان مردم این کشور نیست.

شاکری در رابطه با نحوه ی اطلاع رسانی خاطر نشان کرد: این نحوه ی اصلاع رسانی با انتشار یک عکس از صفحه در شان مردمی که حماسه آفریدند نیست، این مقدار هزینه شد و این گونه اطلاع رسانی می کنند.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: هیات نظارت باید با شفافیت به مردم نتایج را اعلام می کرد و ما بیشتر درخواست شفافیت سازی را داریم.

وی با بیان اینکه مسئولین هر گونه که می خواهند عمل می کنند اذعان کرد: نگاه ما از مطرح کردن این بحث مردمی است و در صدد هستیم که با شفافیت به مردم اعلام کنیم که این میزان آرای شما در امانت است.

شاکری با توجه به رای نیاوردن لیست خدمت خاطر نشان کرد: ما به عنوان افرادی با تجربه که چندین سال در بحث مدیرت شهری بودیم مطمعنن پیگری مطالبات مردم هستیم و در کنار شهرداری و شورای شهر خواهیم بود.

شکایت لیست خدمت به مراجع قضایی و مجلس

در این خصوص مهدی چمران رئیس شورای شهر چهارم تهران و یکی از اعضای لیست خدمت با اشاره به برگزاری جلسه‌ای فیمابین رئیس مجلس شورای اسلامی و تعدادی از اعضای لیست خدمت در روز گذشته اظهار کرد: این جلسه به دلیل اعتراض اعضای لیست خدمت به نحوه تجمیع رای‌ها و شمارش آنها برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه تخلفات صورت گرفته به اطلاع رئیس مجلس رسانده شد و آقای لاریجانی قول دادند موارد مطرح شده را پیگیری کنند.

چمران با بیان اینکه ما به دنبال جوسازی و ایجاد تشنج در جامعه نیستیم گفت: مردم حق دارند که بدانند رأی‌شان چگونه شده است و به همین دلیل ما از مسیر قانونی این موضوع را پیگیری می‌کنیم و مهم نیست چه کسانی به شورا راه پیدا کرده است و مهم مر قانون است.

چمران با تأکید بر اینکه فرمانداری نیز اطلاعی از نحوه تجمیع آرا شورای شهر تهران ندارد، گفت: مسائل زیادی در بحث انتخابات وجود دارد که تک تک آنها را به اطلاع رئیس مجلس رسانده‌ایم و این در حالی است که حتی هیئت نظارت نیز بر نحوه تجمیع آرا نظارتی نداشته است و تنها از طریق مانیتورینگ بر آرا نظارت داشته است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تنظیم شکایتی از سوی اعضای لیست خدمت بیان کرد: نسخه‌ای از این شکایت در اختیار مراجع قضایی و نسخه‌ای قاعدتاً در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.

طبق بند و ماده ۶۷ و ۶۸ آئین‌نامه اجرایی انتخابات شورای شهر بلافاصله بعد از قرائت و شمارش آرا باید صورتجلسه اخذ رأی شعبه‌ها در ۵ نسخه تنظیم و تعداد رأی هر یک از نامزدها در صورتجلسه قید شود اما در روز شمارش فرمانداری در این خصوص اظهار بی‌اطلاعی کرده و می‌گوید صورتجلسه‌ای به دستشان نرسیده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار