رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
  • کد خبر : 9287
  • چاپ خبر : تقسیم شدن کرسی های شورای شهر کرمانشاه بین سه جریان سیاسی

اعضای چهارمین دوره شورای شهر کرمانشاه در حالی مشخص شدند که هیچ یک از گرایش‌های سیاسی موفق به کسب اکثریت آن نشده است.

به گزارش شورانیوز از کرمانشاه ، چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار و تکلیف پنج هزار و ۴۸۲ کرسی نمایندگی شورا در استان کرمانشاه مشخص شد.

در این میان، حساس ترین رقابت مربوط به شهر یک میلیون نفری کرمانشاه بود که در آن ۲۷۰ نامزد برای رسیدن به ۱۱ کرسی با هم رقابت کردند.
گرایش سیاسی نامزدهای انتخابات شوراها در بسیاری از استان ها کمترین تاثیر را در انتخابات مردم دارد؛‌ دلیل آن این است که بیشتر مردم تمایل ندارند مدیریت شهری را به چهره های مطرح سیاسی بسپارند.
در شهر کرمانشاه هم لیست ‘شورای سیاستگذاری انتخابات اصلاح طلبان’ و لیست ‘اصلاح طلبان مستقل امید و پیشرفت’ موفق به تصاحب حتی یک کرسی شورای شهر نشد.
شاید بر پایه همین واقعیت بود که احزاب و گروه های اصولگرا هیچ لیستی را منتشر نکردند.
البته این به معنی غیرسیاسی و بدون گرایش بودن اعضای منتخب نیست اما با توجه به اینکه منتخبان چندان وارد فعالیت سیاسی نشده و در رویدادهای مهم سیاسی نقش فعالی نداشته اند، منتسب کردن آنان به یک جریان خاص سخت است.
با این حال با اندکی تسامح می توان گفت که شورای شهر پنجم کرمانشاه بین اصولگرایان،‌ اعتدالگرایان و جریان مستقل تقسیم شده است.
شاید بتوان منتخبان را این گونه تقسیم کرد: کامران‌ ملکی، سید حجت‌اله موسوی اجاق، سالار احمدزاده و سیداحسان احسانی منتسب به جریان اصولگرایی هستند و در مقابل آنان رسول آزادی، طیب حیدری، غلامرضا امیری و مازیار رضایی به جریان اعتدال و اصلاحات گرایش دارند.
ابراهیم مرادی، سید پیمان موسوی و احسان حیدریان هم منتخبان مستقل شورای جدید شهر کرمانشاه هستند.
در میان هفت عضو علی البدل هم پنج عضو مستقل، یک عضو اصولگرا و یک نفر اعتدالگراست.
به گفته فضل الله رنجبر، فرماندار کرمانشاه ۶۵ درصد از مردم شهرستان در انتخابات ۲۹ اردیبهشت شرکت و تکلیف ۱۱ عضو اصلی و هفت عضو علی البدل شورای شهر کرمانشاه را مشخص کردند

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار