رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
  • کد خبر : 9131
  • چاپ خبر : اعضای شورای شهر باید بتوانند اقدامات مدیران شهری را زیر ذره‌بین برده وارزیابی کنند

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: اعضای شورا ی اسلامی شهر باید بتوانند اقدامات مدیران شهری در حوزه‌های مختلف از جمله رفاه، تأمین اجتماعی و دانشگاه‌ها را زیر ذره‌بین برده و فعالیت‌های آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهند.

به گزارش شورانیوز از قزوین ، فاطمه اشدری اظهار داشت: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۹۹ اردیبهشت ماه جاری برگزار می‌شود که حضور مردم در این دوره از انتخابات نقش مهم و مؤثری را دارد.

وی با بیان اینکه کاندیداهای انتخابات باید نسبت به وعده‌هایی که به مردم می‌دهند تعهد داشته و به آن عمل کنند، افزود: بنده هم طی سه دوره در شورای اسلامی شهر قزوین به عنوان نماینده مردم این شهر حضور داشته و فعالیت کرده‌ و سعی کرده‌ام تا وعده‌های حبابی، خیالی و توهمی به مردم ندهم چراکه باور دارم محیط شورای اسلامی شهر محلی برای فعالیت در تمام عرصه‌هایی است که مردم به آن مراجعه می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: برخی نقاط ضعف در شورای اسلامی همچون تضعیف در نوع قانون‌گذاری تعریف شده و قانون شوراها نیازمند اصلاح است؛ از آنجایی که اعضای شورای اسلامی شهر توسط مردم و با رأی آن‌ها تعیین می‌شوند باید در اجرای مصوبات قانون این شورا هم نظر اعضای شورای اسلامی شهر در نظر گرفته شود و ناگفته نماند که اعضای شورا قانونی را معین می‌کند که برای مردم مفید باشد.

اشدری با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌ها و وظایف اعضای شورای اسلامی شهر و روستا گفت: اعضای شورا باید بتوانند اقدامات مدیران شهری در حوزه‌های مختلف از جمله رفاه، تأمین اجتماعی و دانشگاه‌ها را زیر ذره‌بین برده و فعالیت‌های آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهند.

وی خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر تعامل دو‌سویه بین فضاهای پرورش تفکر منابع انسانی مفید و دستگاه‌های اجرایی صورت نمی‌گیرد و اعضای شورای اسلامی شهر هم از این وضعیت آگاهی و اطلاعی ندارند؛ شورای اسلامی شهر نیازمند مدیران منسجم و وحدت‌بخش  است و در جایی که مدیر واحد شهری وجود ندارد باید مدیرانی را انتخاب کنیم که نسبت به سایر مسؤولان دستگاه‌ها متحد باشند و مشکلات شهر را برطرف کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: اگر همدلی و هم‌زبانی بین مدیران حاکم باشد در این زمان می‌توان گفت که مدیران در راه رضای الهی و حل مشکلات مردم گام برداشته‌اند که البته این اتفاق در کشور صورت نگرفته است و برخی مدیران به جای اصلاح و توانمندسازی قوانین شورای اسلامی شهر، آن قوانین را تضعیف و نهیبی را به آن وارد کرده که احساس می‌کنند.

اشدری یادآور شد: بر اساس تأکیدات امام راحل در کشور باید شوراهایی فعالیت کرده که مردم‌سالاری دینی از جنس مردم را در نظر بگیرند و بین مردم با مسؤولان ارتباط ایجاد کنند؛ موضوعات و مسائلی را که مردم به شوراهای اسلامی شهر مراجعه می‌کنند اعضای شورای اسلامی شهر باید در صدد رفع آن باشند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ضمن دعوت مردم به حضور در انتخابات پیش رو تصریح کرد: امیدواریم مردم را در عرصه‌های نظام جمهوری اسلامی همچون گذشته حضور داشته باشند و بانوان نقش تأثیرگذار را در انتخابات دارند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار