رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۵ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 13 May
  • یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
  • کد خبر : 9122
  • چاپ خبر : جوانان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی کشوراندو باید از توان آنها در راستای پویایی کشور بهره ببریم

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از جوانان خوش ذوق و خوش فکر باید در راستای توسعه، عمران و آبادانی کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نهایت بهره را ببریم.

به گزارش شورانیوز از تهران ، مرتضی طلایی با بیان این که لازمه تقویت بسترهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حضور پرشور جوانان است،گفت: نیمی از مجموع جمعیت ۷۵ میلیون نفری ایران اسلامی را جوانان تشکیل می‌دهند، جوانانی که امروز به عنوان سرمایه‌های اجتماعی کشور به شمار می‌روند و باید از توان آنها در راستای پویایی کشور نهایت بهره را ببریم.

وی با بیان این که حضور ۳۶ میلیون نفر در ایران در سن کار و فعالیت بیانگر وجود تورم جوانی در کشور است، ادامه داد: این جمعیت نیازمند توجه و رسیدگی بیشتر هستند.

طلایی با بیان این که باید به نیروی جوان حاضر در منطقه به عنوان یک فرصت نگاه کنیم، تصریح کرد: تشکیل ۵۰ درصدی جمعیت ایران از بین جوانان، عصر طلایی کشور را رقم زده است که باید به آن توجه کنیم. هیچ برنامه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بدون در نظر گرفتن شاخصه‌های این عصر نباید انجام شود.

وی با اشاره به جایگاه سرمایه انسانی در کشورهای توسعه یافته اظهارکرد: کمتر کشوری امروز در دنیا وجود دارد که شاهد تورم جوانی باشد؛ شرایطی که یک فرصت طلایی را برای ایران فراهم کرده و باید با توجه به آن بسترهای لازم برای توسعه کشور در بخش‌های مختلف ایجاد شود.

طلایی از برخی سیاست‌گذاری‌های اشتباه فرهنگی در کشور اظهار تاسف کرد و گفت: باید با پذیرش این اشتباهات در جهت جبران آنها بکوشیم تا موجبات رضایت جوانان را فراهم کنیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گزارش خود از نارضایتی جوانان نسبت به توزیع امکانات برای این قشر خبر داد و تصریح کرد: ۸۹ درصد جوانان ما در حالی از بی‌عدالتی توزیع امکانات دولتی در کشور گلایه‌مندند که ۵۰ درصد آنها اوقات فراغت خود را با خانواده‌ها سپری می‌کنند، ۳۰ درصد با دوستان و ۲۰ درصد در برنامه‌هایی که برای غنی‌سازی اوقات فراغت تعریف شده شرکت می کنند.

طلایی با بیان این که ۷۵ درصد جوانان برای گذران اوقات فراغت خود شنیدن موسیقی پاپ را به شرکت در دوره‌های تدارک دیده شده برای غنی‌سازی اوقات فراغت ترجیح می‌دهند،اظهارکرد: پنجره فرصت برای جوانان کشور همانطور که در یک برهه زمانی به روی ما باز شده در یک مقطع زمانی بسته می‌شود و باید در محدود زمانی که در اختیار داریم نهایت بهره را ببریم.

وی در ادامه گفت: بیشترین حجم اشتغال جوانان کشور در حوزه مشاغل خدماتی اتفاق افتاده است؛بخشی که متاسفانه تولید و ارزش افزوده‌ای برای اقتصاد کشور به دنبال ندارد.

طلایی گزارشی از وضعیت جوانان شهر تهران ارائه و اظهارکرد: از مجموع ۱۲ میلیون نفر جمعیت شهر تهران ۷۳.۹ درصد را جمعیت فعال ۱۵ تا ۶۵ سال تشکیل می‌دهد؛ جمعیتی که نرخ اشتغال آن ۳۴ درصد و نرخ بیکاری اش ۹.۲ درصد است.

نایب رییس شورای شهرتهران با بیان این که بیکاری عامل مهم آسیب‌های اجتماعی در جامعه است،گفت: با توجه به این که مواد افیونی و الکل به عنوان تهدیدات جدی فراروی جوانان است، بیکاری آغاز این آسیب‌هاست.

براساس اعلام دفتر این عضو شورای شهر، طلایی با اشاره به قراردادن مسجد به عنوان قرارگاه فرهنگی و اجتماعی در محلات گفت: باید نگاهمان را به جوانان تغییر دهیم. ما نیاز به نوآوری در ارائه خدمت به مردم داریم و باید با ایجاد خلاقیت جوانان را به سمت مساجد سوق دهیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار