وی افزود: ارتباط بین شورا و شهرداری محدود، کم و ناکارآمد است و باید از طریق دولت و شورای عالی استان‌ها اصلاح این قانون پیگیری و انجام شود.

شاکری افزود:‌در حال حاضر هر اتفاقی که در شهر می‌افتد شهردار باید پاسخگو باشد و این موضوع باید اصلاح شود و دستگاه زیر مجموعه شهرداری درباره آن موضوع خاص باید در صحن شورا گزارش دهد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ باید ساز و کاری انجام شود تا معاونان و شهرداران مناطق شهر تهران از سوی اعضای شورای شهر رأی اعتماد دریافت کنند تا در خصوص هر موضوع کوچکی شهردار پاسخگو نباشد.

وی با اشاره به اینکه باید دولت‌های محلی ایجاد شود،‌گفت:‌ با توجه به بودجه‌های سنگینی که کلانشهرها تصویب می‌کنند، باید شوراها اعمال نظر بیشتری بر نحوه مصرف منابع داشته باشند.

شاکری افزود:‌یکی دیگر از اقداماتی که باید در شورای پنجم صورت بگیرد ایجاد دیوان محاسبات شهری است که بنده در اوایل شورای چهارم نیز این موضوع را مطرح کردم که در صحن شورا اشکالاتی بر آن وارد شد و مسکوت ماند.

این کاندید پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران افزود: بازنگری و بررسی مجدد طرح تفضیلی و جامع شهر تهران نیز یکی از اقدامات مهم در شهر است چرا که توسعه ناهمگونی در شهر رخ داده است.

وی افزود: باید یک نهاد مستقل از دولت و شهرداری ناظر بر طرح تفضیلی باشد چرا که بعضی از مناطق از ظرفیت اولیه خود نیز خارج شدند.

شاکری با اشاره به اینکه تقسیمات مناطق شهرهی همگونی ندارند،‌گفت: در حال حاضر مناطقی از تهران چند برابر یک منطقه دیگر است و این موضوعات باید بررسی و تقسیمات جدید مناطق اعمال شود.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت‌:‌باید به خدماتی در شهر توجه کنیم که به زندگی روزمره مردم بستگی دارد. ایجاد فضاهای ورزشی و تفریحی و همین طور نظافت کوچه‌ها و معابر شاید اقداماتی کوچک باشند ولی در نشاط شهروندی تأثیرگذار است.

وی با تأکید بر اینکه محله محوری باید به کارکردهای اصلی شهر بازگردد،‌گفت:  کمک از معتمدین محله می‌تواند در حوزه‌های مختلفی از جمله فرهنگ‌سازی بسیار تأثیرگذار باشد.

شاکری گفت:‌ در شورای پنجم باید تکلیف حمل و نقل عمومی روشن شود اینکه دولت به تعهداتش در این بخش عمل نکند، موجب عذاب مردم می‌شود و شایسته شهر تهران نیست.

وی افزود:‌اگر دولت نمی‌تواند سهمش را در حمل و نقل عمومی بدهد باید قانون را عوض کند و اعلام کند به این حوزه به شکل‌های دیگری خواهد پرداخت.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود: اگر شهرداری ۱۰۰ کیلومتر مترو ساخته است دولت نیز موظف است ۱۰۰ کیلومتر مترو بسازد. ۵ هزار دستگاه اتوبوس باید به کلانشهرها داده می‌شد که هنوز محقق نشده است.

شاکری تأکید کرد: شهر را باید از درآمدهای غیرساخت و سازها تجهیز کنیم و در شورای پنجم باید به این موضوع توجه شود.