رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
  • کد خبر : 9087
  • چاپ خبر : برای زمینهای واقع در ارتفاعات منطقه ۹ مجوز دیوار کشی صادر شد

در صورت احراز مالکیت ، زمین مشمول قوانین نظام نامه منطقه ۹ خواهد شد .

به گزارش شورانیوز از مشهد ،خلیل موحدی عضو شورا با راه گشا نامیدن مصوبات شورای چهارم به منظور تسهیل بهره مندی شهروندان از زمین های قولنامه ای گفت : شورا برای زمین های قولنامه ای امتیازاتی را در لایحه اخیر خود قرار داده است که یکی از آنها متراژ معین شده برای عرصه ملک است که باعث می شود بیشتر زمین های قولنامه ای مشمول این لوایح گردند.

وی گفت : زمین های قولنامه ای  واقع در محدوده منطقه ۹ در ارتفاعات قرار دارد و اغلب کاربری آنها نیز متعلق به شرکت آب است و یا در مسیر کالها قراردارند ، پس از صدور مجوز دیوار کشی ، بدلیل ارزش زمین ها بیم تعدی به آن افزایش پیدا می کند لذا نظام نامه ای در منطقه ۹ برای این نوع از زمین ها تدوین شد .

عضو شورا شرط پاسخگویی نظام نامه به زمین های قولنامه ای در منطقه ۹ را  ، احراز مالکیت عنوان کرد و توضیح داد : اگر مالک اقدام به احراز مالکیت کند طبق مصوبه اجازه دیوار کشی داده می شود و شهرداری بازه زمانی ۶ ماهه را برای ارائه مستندات برای مالک قائل است تا از نداشتن معارض اطمینان حاصل شود .

موحدی خاطر نشان کرد : سند ۱۴۷ برای این زمین ها صادر می شود که مطابق با این سند ، اگر کسی تا ۲۰ سال آینده بتواند ادعای مالکیت کند، متصرف باید ملک را تخلیه نماید .

عضو شورا تفاوت این قانون با سایر مناطق را عدم پرداخت پول توسط شهرداری برای زمین هایی که در مسیر است بیان کرد و افزود: شهرداری فقط در صورت سند دار بودن پاسخگو زمینهایی که در مسیر قرار دارد و به متراژ زمین موجود در مسیر ،شهرداری اقدام به خرید کرده و یا مجوز صادر می کند.

موحدی با اشاره به مدت زمان اجرایی شدن این طرح اظهار کرد: تقریبا به مدت ۶ ماه است که این طرح درحال اجرا شدن می باشد و پیش از تصویب آن ، شهرداران بدلیل حساس بودن منطقه پاسخگومردم نبودند، اما تدوین این نظام نامه شرایط را برای پاسخگویی به شهروندان تسهیل کرد تا مردم بتوانند از زمین و ملک خود با در نظر گرفتن تمهیدات حقوقی یاد شده و جلوگیری از سوء استفاده برخی از افراد استفاده کنند .

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار