رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۳ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 11 May
  • جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
  • کد خبر : 9077
  • چاپ خبر : تپه های عباس آباد با توجه به تاکید مقام معظم رهبری باید به فضای سبز کلان اختصاص داده می شد/آقای وزیر دیرآمده و حرف ما را دیر شنیده است

رئیس شورای شهر تهران در مورد موضوع ساخت و ساز در تپه های عباس آباد گفت: من از سالها قبل مخالف این امر بودم و بارها صحبت کرده ام اما گویا آقای وزیر دیرآمده و حرف ما را دیر شنیده است.

به گزارش شورانیوز از تهران ، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران  در خصوص ساخت و سازهای در تپه های عباس آباد گفت: متاسفانه در تپه های عباس آباد بانک مرکزی ساخته شد این در حالی است که تصمیم بنا بر این نبود. این محله با توجه به تاکید مقام معظم رهبری باید به فضای سبز کلان اختصاص داده می شد. این زمین ها باید صرف مسائل کلان می شد و نباید به بحث شهری اختصاص داده شود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در این راستا در دوره گذشته شورای شهر طرحی ارائه شد که شورای عالی معماری و شهرسازی آنرا تصویب کرد. در این طرح بنا نبود که سه ساختمان در این محله ساخته شود.

وی در ادامه عنوان کرد: با اینکه تصویب کنندگان ساخت و ساز در این زمین ها، دوستان من بودند و از من ناراحت شدند ولی به خاطر اینکه این امر حفظ شود با آن مخالف بودم و نگذاشتم تصویب کنند.

وی ادامه داد: من با سه ساختمان مذکور موافق نبودم. به همین منظور به شورای عالی سیاستگذاری رفتیم و ساخت و ساز سه ساختمان را با رای ما حذف شد. بعدها عنوان شد که آن بانک را به یکی از کشورهای امریکای جنوبی قول داده اند و باید ساخته شود که پس از آن ساخت و ساز در آن نقطه دوباره تصویب کردند.

چمران افزود: در جلسه تصویب بنده را دعوت نکردند چون مطمئن بودند که مخالف این طرح هستم و نمی گذارم آن را تصویب کنند. با این حساب این طرح تصویب شد که حالت بدی به منطقه داده است.

نماینده مردم در چهارمین دوره شورای شهر با اشاره به اینکه طرح جامع عباس اباد در سال ۸۳ آغاز شده، بیان کرد: مهندس مشاور این طرح در آن زمان مرحوم میر میران بود که به شورای عالی شهرسازی برده شد و قبل از سال ۸۳ هیچ طرح جامعی وجود نداشت. به بیان دیگر ما آغازگر بودیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ساخت ساختمان برای بانک با این منطقه هماهنگی ندارد. متاسفانه ساخت ساختمان برای بانک در این منطقه سبب شد بانک مرکزی هم هوس کند به اینجا بیاید. این اتفاق در طرح جامع نبوده و نیست.

چمران افزود: ساختمان بانک مرکزی را به عنوان موزه خزائن جواهرات پیشنهاد کردیم که آن هم باید با چندین طبقه در زیر زمین ساخته شود. تنها بنا بود دو طبقه برای آن لحاظ شود اما بعدا به ۱۴ طبقه و بعد از آن به ۱۶ طبقه اداری ارتقا یافت و هر چه در شورای عالی معماری و شهرسازی گفتیم که این امر تخلف است و جلویش را بگیرید اما متاسفانه باز هم تصویب شد. بنا بود این ساختمان فرهنگی باشد نه ساختمانی برای بانک.

چمران اضافه کرد: علاوه بر این ها برای ساختمان تی او دی نیز با نامه به شهردار درخواست توقف دادیم تا نقشه هایش را ببینیم؛ چون این ساختمان نقشه های تصویب شده ای در شورا نداشت. نقشه ها را چند بار آوردند که مورد تایید ما نبود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نقشه های ساختمانی منطقه عباس آباد تاکید کرد: در منطقه عباس آباد بنا بود ۲۶ طبقه هتل، اداری و فروشگاه ساخته شود و گود این بنا مقابل مترو حقانی مربوط به پارکینگ و فروشگاه است که البته با دو مورد آخر حرفی نداریم ولی با بقیه اش مخالف هستم.

چمران گفت: ساختمان وزارت راه باید به هتل تبدیل شود نه اینکه هتل دیگری در این منطقه ساخته شود. حتی بانک را هم راضی کردیم که به هتل تبدیل کند اما متاسفانه دولت گذشته طرح را عوض کرد.

وی با اشاره به این موضوع که من همیشه روی عباس اباد حرف داشتم، افزود: زمانی که می خواستند مصلی را شروع کنند و مسابقه بگذارند من روی آن حرف داشتم ما از اول با ساخت و ساز بدین صورت در این منطقه مخالف بودیم. حتی با رئیس جمهور قبل، آقای احمدی نژاد بحث کردیم که نباید یک سمت خیابان افریقا ساختمانی ساخته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اذعان کرد: جدیدا پیشنهاد داده ام که مقابل محراب مصلی، خانه هایی که در طرح است با مکان دیگری تهاتر شود زیرا شهرداری پول آنچنانی ندارد و بودجه ای برای خرید خانه ها را ندارد. این خانه ها را باید عباس آباد اضافه کنند تا چیزهایی که از عباس آباد کنده شده مجددا به آن برگردد .

وی در پایان افزود: با نمای شیشه ای مخالفم. ما گروههایی در شورای چهارم درست کردیم که از اساتید دانشگاه هستند. در همه مناطق نظارت دارند و ساخت و سازها را کنترل می کنند تا امضا نابجایی نشود. اگر نمادهای تقلیدی یا نماهایی که علامت فراماسونری داشته باشد با آن مقابله می شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار