رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 6 May
  • چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
  • کد خبر : 9035
  • چاپ خبر : برای رفع مفاسد اجتماعی و اخلاقی راهی جز اقتصاد مقاومتی نداریم

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز پیشنهاد داد تا اصناف شهر شیراز نیز مانند سایر شهرها، کمپین و بازاری برای تولید و حمایت و عرضه مستقیم کالاهای ایرانی راه‌اندازی کنند و به این سمت برویم که برخی از مغازه‌ها که تنها کالای ایرانی را عرضه می‌کنند، تشویق شوند.

به گزارش شورانیوز از شیراز ، رضا محمدیان، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز ، در پاسخ به اینکه عملکرد این شورا و شهرداری شیراز جهت تحقق اقتصاد مقاومتی چیست، گفت: برای تحقق این مسئله، در تمام پروژه‌های عمرانی شهرداری شاید بیش از ۹۹ درصد نیروهای شاغل را از نیروهای بومی استان فارس انتخاب کردیم.

وی با یادآوری اینکه بیش از ۷۰ هزار نفر در پروژه‌های عمرانی شهری شیراز به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال دارند، گفت: علاوه بر این‌ها ما در پروژه‌های خود تلاش کردیم تا مواد مصرفی را مواد بومی استان و شهر خود که از نظر کیفیت مناسب هستند استفاده کنیم تا از این طریق به اشتغال شهر و استان خود کمک کنیم البته مواردی هم بود که به دلیل تفاوت قیمت‌ها و شرایط مناقصات و محدودیت‌ها از مواد سایر استان‌ها استفاده کردیم اما بیشترین رویکرد ما استفاده از مواد بومی است.

محمدیان اظهار کرد: در سال جاری نیز با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری تأکید شورا به شهرداری همین خواهد بود و حتماً این مسیر تداوم خواهد داشت تا از ظرفیت شهرداری برای حمایت بیشتر از کالاهای ایرانی در موارد مصرفی خودشان و پروژه‌های عمرانی استفاده شود و طبیعتاً با ایجاد اشتغال نیز ارتباط مستقیم خواهد داشت.

لزوم حمایت از واحدهای تجاری ارائه دهنده کالاهای ایرانی

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز پیشنهاد داد تا اصناف شهر شیراز نیز مانند سایر شهرها، کمپین و بازاری برای تولید و حمایت و عرضه مستقیم کالاهای ایرانی راه‌اندازی کنند و به این سمت برویم که برخی از مغازه‌ها که تنها کالای ایرانی را عرضه می‌کنند، تشویق شوند البته باید در نظر داشته باشیم که کالاهای ما نیز از نظر ایمنی و قیمت نیز رضایت مشتری را جلب کند در غیر این صورت این کالاها خود تبدیل به ضد تبلیغ و ضد ارزش می‌شوند.

وی تأکید کرد که در مباحثی که در شورا مطرح می‌شود حتماً باید این موضوع مدنظر اعضای شورا قرار گیرد که اگر مجتمع تجاری یا کلاً مغازه‌هایی که تنها کالاهای ایرانی را عرضه می‌کنند، از تخفیفات عوارض شغلی بهره‌مند شوند و یا اینکه یک بسته تشویقی برای آن‌ها در نظر گرفته شود تا اندیشه مضاعفی برای تداوم کار خود پیدا کنند.

دشمن تنها از طریق مباحث اقتصادی توانست به ما فشار بیاورد

محمدیان در ادامه با اشاره به تأکیدات چندین ساله مقام معظم رهبری بر روی اقتصاد مقاومتی گفت: دشمن از نقطه‌ای که توانست بر روی مباحث سیاسی کشور ما فشار بیاورد و منجر به برجام شود و بعد از آن هم بدعهدی کند، همین مباحث اقتصادی است که شاید در ظاهر اولیه مهم نباشد در صورتی که امام علی(ع) فرمودند وقتی که فقر از یک درب آمد از درب دیگر خارج می‌شود.

برای رفع مفاسد اجتماعی و اخلاقی راهی جز اقتصاد مقاومتی نداریم

عضو شورای اسلامی شهر شیراز، بروز معضلات اجتماعی اعم از فسادهای اقتصادی و اخلاقی و اجتماعی را به دلیل بیکاری دانست و گفت: برای رفع این مشکلات هیچ راهی جز این نداریم که مسئولان ما در جامعه ایجاد اشتغال کنند تا شخص بتواند بر روی پای خود ایستاده و با یک درآمد معقولی زندگی سالمی داشته باشد.

وی تأکید کرد که اگر جامعه‌ای به سمت تولید حرکت کرده و شاداب و پویا باشد، مردم نیز طبیعتاً از نظر روانی و اجتماعی سالم‌تر هستند و معضلات و مفاسد اجتماعی و اقتصادی آن‌ جامعه کاسته خواهد شد.

تحقق اقتصاد مقاومتی باید عملیاتی شود

محمدیان با تأکید بر اینکه مسئولان ما در مباحث اقتصاد مقاومتی نباید تنها به ارائه آمار و برگزاری همایش و چاپ بنر اکتفا کنند، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی باید عملیاتی شود و یکی از راهکارهای آن نیز جلوگیری از قاچاق کالا و وارادت بی‌رویه کالاست چرا که ورود بی‌رویه کالاهایی که در کشور ما نیز تولید می‌شود موجب ضربه‌زدن به تولیدکنندگان داخلی ما می‌شود.

وی در پایان خواستار توجه و تقویت به ظرفیت‌های نیروی کار و تولیدات ایرانی شد و گفت: ما دارای پتانسیل‌های قوی در برخی از کالاها و هنرها هستیم که در برخی از آن‌ها نیز در دنیا حرف نخست می‌زنیم و باید این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها را تقویت کنیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار