رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۲۲ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 1 May
  • چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
  • کد خبر : 8996
  • چاپ خبر : فقدان طرح تفصیلی شهر مشکلاتی را ایجاد می‌کند

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مشهد نقطه تلاقی اسلامیت و ایرانیت است. 

به گزارش شورانیوز از مشهد ، سیدجلال فیاضی در میزگرد چالش‌ها و فرصت‌های شهر مشهد  که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مشهد در واقع نقطه تلاقی اسلامیت و ایرانیت است و ظرفیت‌های خوبی از نظر فکری و فرهنگی در‌ آن وجود دارد اگرچه که هنوز توس و فردوسی به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
وی با اشاره به اینکه از تمام شهرهای ایران در مشهد افرادی ساکن هستند و این نشان‌دهنده این است که مشهد می‌تواند نماد همه فرهنگ‌های کشور تلقی شود، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در مشهد طولانی شدن بعضی از پروژه‌ها است همچنین فقدان طرح تفصیلی شهر مشکلاتی را ایجاد می‌کند.
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: همچنین واگرایی‌های سیاسی بین جریان‌های سیاسی یکی از چالش‌های مشهد بوده که گاهی منجر به تقابل دستگاه‌ها شده و این موضوع موجب کندی فعالیت‌ها می‌شود.
فیاضی گفت: از جمله دستگاه‌هایی که باید با هم همکاری خوبی داشته باشند آستان قدس و شهرداری هستند زیرا در حال حاضر توسعه پایدار و متوازن در شهر مشهد دچار مشکل است.
وی در خصوص حوزه سرمایه‌گذاری، خاطرنشان کرد: در بخش سرمایه‌گذاری باید پروژه‌های شهری را به صورت اقتصادی تعریف کرده و سرمایه‌ها را به سمت آن‌ها سوق دهیم، بهترین سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مترو است.
فیاضی افزود: در پایداری و توازن توسعه مسائل محیط‌زیستی، اجتماعی و مشارکت مردم باید مورد توجه باشد و هرچقدر شهرداری از مناقشات سیاسی پرهیز کرده و بر شهر مشهد تمرکز کند به همگرایی بیشتری خواهیم رسید.
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: مشکل اصلی در سطح ملی این است که دولت‌ها توسعه شهری را رها کردند؛ معتقد به توسعه افقی شهر نیستم و حتی موافقم اگر لازم است باید با شیوه‌های قهرآمیز جلوی آن گرفته شود.
محمدعظیم شهیدی، سرپرست اسبق معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در این میزگرد، عنوان کرد: سه فاکتور اصلی انتخاب شهردار، تصویب بودجه شهرداری و نظارت بر این بودجه است که برای ورود به  شورای شهر باید در نظر گرفته شوند.
وی افزود: اینکه برخی از کاندیدای شورای شهر عنوان می‌کنند که اشتغال را حل می‌کنیم یا ازدواج را آسان می‌کنیم تنها شانتاژ‌های تبلیغاتی است زیرا وظیفه شورای شهر این موارد نیست.
شهیدی گفت: در شورای شهر باید به تفکر همگرا، تخصص و سوابق درخشان افراد توجه شود.
احمد نوروزی شهردار اسبق شهر مشهد نیز در این میزگرد، با اشاره به اینکه شهر به مانند یک مجموعه به هم پیوسته و یک سیستم است، اظهار کرد: شهر مانند بدن یک انسان کار می‌کند که اگر هرکدام از اعضایش جدا کار کرده و بر اعضای دیگر مسلط شود به هم می‌ریزد.
نوروزی با بیان اینکه لازمه مدیریت سیستمی این است که بستر شهر هوشمند وجود داشته باشد، ادامه داد: ساختار اقتصادی غلط موجود در شهرداری باید اصلاح شود.
شهردار اسبق شهر مشهد تصریح کرد: بدترین وضعیت درآمدی شهرداری فروش تراکم شناور است؛ باید تشکیلات شهرداری به صورت شفاف و شیشه‌ای باشد که فسادی در این مجموعه ایجاد نشود.
سیدمحسن شوشتری، مدیرعامل سابق قطار شهری مشهد، عنوان کرد: مشهد با تمام ظرفیت‌هایی که دارد باید از گذشته درس گرفته و مشخص کند برای آینده چه می‌خواهد.
وی گفت: متاسفانه به دلیل عدم پایبندی به برنامه‌ها تمام مدیریت‌ها متکی به اشخاص شده است.
شوشتری با اشاره به اینکه در سایه انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شوراها به شدت لطمه خورده است، عنوان کرد: در انتخابات اعضای شورای شهر نیز باید دقت شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار