رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
  • کد خبر : 8948
  • چاپ خبر : دولت‌ها در پی کاهش اختیارات شوراها هستند

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: همه دولت‌ها در پی کاهش اختیارات شوراها هستند در صورتی که این کاهش اختیارات موجب اختلال در روند مدیریت شهر می‌شود.

به گزارش شورانیوز از قم ، ولی‌الله بیاتی با تاکید بر اینکه همه دولت‌ها در پی کاهش اختیارات شوراها هستند اظهار کرد: هرچه از اختیارات شورا کاسته شود، در روند اجرای مدیریت شهری خلل و کندی ایجاد می‌شود که در نهایت، اهداف انقلاب محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به جایگاه شوراها در قانون اساسی بیان کرد: شورا در اصلِ ۱۰۰ قانون اساسی به عنوان یکی از ارکان تصمیم‌گیری نظام نام نهاده شده است و طبق این اصل، تصمیمات شورا در مسائل فرهنگی، اجتماعی و خدماتی شهر برای فرمانداران و استانداران، لازم‌الاجراست.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه در کشور ما، شورا هنوز به بلوغ لازم نرسیده است افزود: با این وجود با گذشت ۱۸ سال از عمر شوراها، عملکردش مثبت ارزیابی می‌شود و به این توانایی دست یافته که از محل عوارض و درآمدهای شهری، بدون اتکا به منابع دولتی، شهر را مدیریت کند.

وی یکی از برکات انقلاب اسلامی را مشارکت مردم در تعیین سرنوشتشان عنوان کرد و گفت: این در حقیقت هدف انقلاب اسلامی برای حضور مردم در تمامی عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و مدیریتی است تا در تمامی تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داشته باشند.

بیاتی تصریح کرد: این امر موجب هماهنگی بیشتر تصمیم‌گیران و مردم و عمل به تعهدات وعده داده شده می‌شود. به نظرم این ساختار اگرچه دارای اشکالاتی است که باید مرتفع شود اما نمونه و الگوی خوبی از مدیریت شهری است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار