رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
  • کد خبر : 8929
  • چاپ خبر : موفقیت اجتماعی پروژه‌های عمرانی با تهیه پیوست فرهنگی محقق می‌شود

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: موفقیت اجتماعی پروژه‌های عمرانی با تهیه پیوست فرهنگی محقق می‌شود.

به گزارش شورانیوز از همدان ، ابراهیم مولوی در نخستین جلسه هماهنگی تهیه پیوست فرهنگی پروژه میدان امام خمینی(ره) شهر همدان اظهار داشت: یکی از عوامل موفقیت اجتماعی تمامی پروژه‌های عمرانی از جمله پیاده‌راه‌ها بحث اغنایی برای کسبه و شهروندان و بهره‌برداران است؛ بنابراین هم‌گامی و همدلی همه مجموعه‌ها در موفقیت این پروژه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این امر با تهیه پیوست فرهنگی برای پروژه‌ها امکان‌پذیر می‌شود.

وی در ادامه این نشست که با موضوع پیوست‌نگاری فرهنگی و اجتماعی طرح میدان امام(ره) و پیاده‌راه اکباتان در محل مرکز مطالعات برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باید برای طرح‌هایی که در کشور تنظیم می‌شود از جمله طرح‌های اقتصادی، پولی و مالی و عمرانی یک پیوست فرهنگی وجود داشته باشد.

مولوی با تأکید بر اینکه این پیوست فرهنگی مصوبه شوراست و همه ملزم هستند به آن عمل کنند، ادامه داد: پیوست فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای در طرح‌ها و پروژه‌های شهرداری برخوردار بوده و باید در دستور کار کمیته‌ای مستقل در مرکز مطالعات قرار گیرد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان در ادامه شناخت موضوع از جهات و ابعاد مختلف، شناخت داده و ستاده موضوع با فرهنگ موجود جامعه (شامل تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم موضوع در تحولات فرهنگی جامعه)، شناسایی و تببین شاخص‌های فرهنگی مرتبط با موضوع، طبقه‌بندی آثار مثبت و منفی احتمالی از اجرای موضوع و شناسایی و تببین فرصت‌ها، موانع و محدودیت‌های فرهنگی در محیط را از گام های پیوست نگاری اعلام کرد.

ابراهیم مولوی همچنین ارائه راهبردها و راهکارهای تقویت آثار مثبت با بهره‌گیری از فرصت‌های فرهنگی، ارائه راهبردها و راهکارهای عملی برای کاهش، حذف و جبران آثار مخرب احتمالی، ارائه الگوها و شاخص‌های ارزیابی برای اندازه‌گیری میزان کارایی راهکارهای پیشنهادی و آموزش و توجیه و انگیزه‌سازی در مدیران و کارشناسان مجری برای پیگیری اجرای پیوست را از دیگر گام‌های ۹ گانه پیوست‌نگاری برشمرد.

وی گفت: پیوست‌نگاری در ۳ فاز قبل از انجام پروژه، حین اجرا و پس از اجرا صورت می‌گیرد، بنابراین اهتمام جدی برای طی شدن مراحل علمی پیوست‌نگاری فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان نیز تغییرات احتمالی ناشی از اجرای طرح و مزایای به وجود آمده را در میدان امام(ره) و خیابان اکباتان تشریح کرد.

امیر فتحیان‌نسب از مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان خواست تا تهیه پیوست فرهنگی پروژه مورد نظر را در دستور کار خود قرار دهد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار