رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 30 April
  • دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
  • کد خبر : 8928
  • چاپ خبر : مساله یابی و شناسایی مشکلات شهر کلید رسیدن به توسعه شهری است

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: مساله یابی و شناسایی مشکلات شهر کلید رسیدن به توسعه شهری است.

به گزارش شورانیوز از کرج  ، غفور قاسمپور اظهار داشت: در راستای رسیدن به اهداف مدیریت شهری جهت اجرای نظام مسئله ‌یابی در مدیریت شهری، سفر به کلانشهرها و حضور در شوراهای شهر با هدف کسب تجربیات بیشتر و ارتقای کارآمدی شورای شهر کرج انجام می‌شود.

 

قاسمپور یادآور شد: در نظام مساله یابی با پیگیری مسائل مشترک بین سازمان های تابعه بخشی از نیازها و مشکلات مشترک شهر بررسی و رفع می شود که این مهم می تواند تاثیر بسزایی در توسعه شهری داشته باشد.

 

به گفته قاسمپور در چارچوب یک نگاه نظام مند به توسعه شهری دو مسیر کلیدی در زمینه دستیابی به ورودی های لازم برای توسعه شهری وجود دارد که مسیر اول مبتنی بر ایده ها، نظریه ها و رویکردهای خلاقانه و مسیر دوم، مبتنی بر شناسایی مسائل و مشکلات حال و آینده یک شهر است.

 

وی معتقد است، بخش اول مسیر های کلیدی از ذهن و دیدگاه شهروندان و مسئولین حاصل می شود و باید با نیازها و بافت بومی هر منطقه یا شهر تطبیق داده شده تا امکان ارایه راه کارهای مناسب را در توسعه آن فراهم سازد و مسیر دوم بر اساس شناخت نقاط ضعف و تهدیدهای موجود، قابل استخراج و تحلیل می باشند.

 

قاسمپور، ترغیب و تشویق کار تیمی و همفکری در خصوص مسائل شهری، کمک به شناسایی و حل مسائل موجود از طریق تفکر جمعی و روشهای علمی و منطقی، بهره گیری از نظرات و تجارب نیروهای انسانی داخل و خارج از سازمان و ایجاد مهارت در حل مسائل شهری و شهرداری و نهادینه سازی فرهنگ خلاقیت و نوآوری در سازمان را از جمله اهداف این کارگروه دانست.

 

عضو پارلمان شهری کرج خاطر نشان کرد: آسیب شناسی در حوزه شهری گامی نخست در روند اجرای نظام مساله یابی می باشد که امید است با استفاده از کارشناسان و مهندسین زبده و با بررسی و مطالعات دقیق این مهم محقق گردد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار