رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۳ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 11 May
  • یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
  • کد خبر : 8886
  • چاپ خبر : برداشت غیر اصولی از معادن اصفهان به طبیعت آسیب‌های جبران ناپزیری میزند

نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان ها از رنج های مردم استان خود در اثر استخراج نادرست معادن خبر داد و گفت: طبیعت نطنز به بهانه ارز آوری در حال نابودی است.

به گزارش شورانیوز ، حسین میرزائیان نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان ها در مورد نحوه فعالیت معادن در استان خود گفت: مهم ترین معادن در اصفهان معادن طلا، گرانیت و سنگ های قیمتی است که در بسیاری از موارد این سنگ ها به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی ادامه داد: گلایه ای که ما ازدولت مردان داریم این است که برداشت از معادن استان اصفهان به خصوص نطنز به صورت اصولی و علمی نیست و هیمن امر باعث می شود به طبیعت آسیب‌های جبران ناپزیری وارد شود.

نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان ها افزود: وقتی در جاده‌های استان اصفهان سفر می‌کنیم شاهدیم که زباله‌های معادن در کنار جاده‌ها رها شده است و متاسفانه اداره کل صنعت و معدن استان اصفهان در بحث نظارت به معادن ضعیف عمل کرده است.

میرزائیان با انتقاد از برخی توجیه های اقتصادی گفت: مسئولان می گویند فعالیت های معادن ارز را  وارد کشور می کند و محصولات معادن صادر می‌شود اما بحث ما این است که به چه قیمتی این صادرات انجام می شود .طبیعت بکر نطنز در حال نابودی است و در حق مردم مظلوم این منطقه ظلم می شود.

وی افزود: مسئله دیگر که این روزها مردم استان اصفهان را رنج می دهد این است که معادنی که محصولات آن‌ها از شهرستان ها خارج می شود باید ۳۵ درصد ارزش ریالی آن به شهرستان بازگردد که تا امروز یک ریال از این رقم به شهرستان ها بازنگشته است. اگر این رقم به شهر بازگردد و خرج بازسازی خیابان‌ها و حل مشکلات مردم شود می‌تواند مانند مرحمی بر درد‌های مردم اهالی نطنز باشد.

حسین میرزیائیان ضمن انتقاد از ضعف رعایت نکات ایمنی اظهار کرد: تا کنون من ندیده ام اداره کل صنعت و معدن تجارت استان همایشی و یا کارگاه آموزشی برای آموزش نکات ایمنی برای معدن داران بگذارد و تا کنون گزارش‌هایی از تلفات جانی کارگران داشتیم که می‌طلبد نظارت بر ایمنی در  معادن جدی گرفته شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار