رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
  • کد خبر : 8831
  • چاپ خبر : بیانیه شورای شهر مشهد در رابطه با مسائل فرهنگی

برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی به عنوان یکی از مهم ترین موضوعات مورد توجه در شهرهای پیشرفته دنیا هموراه مدنظر مدیران و سیاست گذاران شهری بوده تا از این مسیر بتوانند هویت خود حفظ کرده و به نسل های بعدی نیز منتقل نمایند.

به گزارش شورانیوز از مشهد ، طی سال های گذشته شورای اسلامی شهر مشهد تلاش کرد تا با اتخاذ تصمیماتی کارشناسانه ،هویت شهر مشهد و افزایش تعلق خاطر شهروندان مشهدی به محل سکونت خود را افزایش دهد.
این مهم با انجام فعالیت های فرهنگی کوتاه مدت و بلند مدت از جمله ایجاد فرهنگسراها،ساخت سالن های ورزشی برای گذران اوقات فراغت،اکران پیام های فرهنگی،برگزاری تورهای گردشگری و تفریحی،برگزاری المپیاد های ورزشی وفرهنگی و تولید انواع محصولات فرهنگی به انجام رسیده است.

طی چند سال گذشته یکی از اقدامات مهم صورت گرفته در مشهد، احیای واقعه تاریخی قیام ملی گوهرشاد بود که در این راستا سعی گردید تا علاوه بر جمع آوری و مستند کردن خاطرات و عکس های مربوط به آن واقعه، ابعاد مختلف این قیام نیز به مردم مشهد و زائران امام هشتم (ع) معرفی گردد.

اعضای چهارمین دوره فعالیت شورای اسلامی شهر مشهد از ابتدای شروع فعالیت های خود توجه ویژه ای به موضوعات فرهنگی داشتند به صورتی که از همان ابتدا لزوم تهیه پیوست های فرهنگی برای طرح های عمرانی مشهد مطرح و نهایتا در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد به تصویب رسید تا الزامات فرهنگی در پروژه های شهری رعایت شود.

در این راستا دبیرخانه پیوست های فرهنگی شهرداری مشهد نیز دنبال شد و طرح های مهمی از جمله میدان شهدا،خط سوم قطار شهری و خط دوم بی آرتی در این شورا بررسی گردید.

جمع آوری کارتن خواب ها و معتادان متجاهر از سطح شهر اقدام دیگری بود که با پیگیری کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد به صورت جدی دنبال گردید تا در پایتخت فرهنگی جهان اسلام شاهد پدیده های ناپسندی از جمله تکدی گری در معابر شهری نباشیم.

توجه به آذین بندی شهر در مناسبت های ملی و مذهبی از جمله اعیاد معصومین (ع) و عید نوروز نیز به صورت مستمر و با حساسیت توسط اعضای شورای اسلامی شهر مشهد دنبال شد چهره مشهد به عنوان کلانشهر مذهبی ازدیگر شهرهای کشور متمایز شود که در این راستا علاوه بر تولید و نصب یادمان های موقت و دائمی،نصب پرده های رنگی و چراغانی معابر و خیابان های نیز دنبال گردید.

یکی دیگر از مهم ترین اقداماتی که در حوزه فرهنگی مشهد در سال ۹۵ برای اولین مرتبه به اجرا درآمد، ساخت نمایشگاه بزرگ مشهد دوست داشتنی در فضایی به وسعت ۸ هزار مترمربع بود که در این نمایشگاه رویدادهای فرهنگی و اجتماعی دوره های مختلف تاریخی مشهد از زمان ورود امام رضا(ع) به این شهر تاکنون به صورت زنده و با حضور ۲۵۰ بازیگر به نمایش درآمد که با استقبال خوب شهروندان مشهدی و زائران امام هشتم (ع) نیز مواجه شد.

تمام این اقدامات تنها بخشی کوچکی از برنامه های فرهنگی اجرا شده در شهر با مصوبه شورای چهارم و پیگیری کمیسیون فرهنگی این شورا بود که تلاش شد تا در کنار حفظ جایگاه و شان بارگاه منور رضوی،شور و نشاط مردمی در شهر افزایش یابد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار