هرچقدر معابر توسعه پیدا کنند، اگر مردم آموزش لازم را نبینند ترافیک همچنان باقیست و در حال حاضر، یکی از اضلاع مثلث مهندسی ترافیک، مقررات است که اصلا رعایت نمیشود.
به گزارش شورانیوز از کرج هر روز شاهد افزایش سفرهای درونشهری و رشد استفاده از وسایل نقلیه شخصی است. رشد بیاندازه جمعیت در این شهر سبب شده است که کرج نیز همانند تهران با معضل ترافیک به ویژه در برخی از ساعات روز مواجه شود. که انتظار می رود با اجرای طرحهای کارآمد معضل ترافیک در این شهر مرتفع شود.
کاویانی عضو شورای اسلامی شهر کرج، در خصوص عدم مدیریت شهری و ایجاد مقررات برای ایجاد ترافیک کرج،گفت: مهندسی ترافیک، شامل مهندسی، آموزش و مقررات می باشد، و تا مثلث کامل شکل نگیرد،معضل ترافیک رفع نمی شود.
عضو شورای اسلامی شهر کرج، در رابطه با کاهش ترافیک افزود: هرچقدر معابر توسعه پیدا کنند، اگر مردم آموزش لازم را نبینند (آموزش شناسایی علائم و توقف یا عبور یا مقرراتی در این خصوص ) ترافیک همچنان باقیست و در حال حاضر، یکی از اضلاع مثلث مهندسی ترافیک، “مقررات” است که اصلا رعایت نمیشود و ما روزانه در کنار خیابان های کرج، شاهد پارک دوبل و توقفات ممنوعه اتومبیل ها هستیم، که این مسئله موجب می شود عملا از ظرفیت معابر، استفاده نشود و یا دسترسی به مکان اصلی کاهش یابد.
کاویانی، در رابطه با عوامل اصلی ایجاد ترافیک در سطح شهر کرج گفت: یکی از عواملی که در سطح شهر ترافیک ایجاد میکند ،دستفروشانی هستند که در گلوگاه های اصلی شهر بساط پهن می کنند و جمع آوری آنها میتواند تا حدودی بر بحث موضوع عدم ترافیک دامن بزنند.
وی در پایان افزود: ما در سطح شهر، نمی توانیم اعمال مقررات کنیم (از طرفی دسترسی ها را قطع کردیم و یا چهار راه ها را بستیم و حرکت برای رسیدن به مسیر اصلی باید مسیر فراوانی را طیف آن است تا به مقصد برسد) در نتیجه ترافیک سنگینی در شهر افزایش پیدا میکند و این نشان دهنده آن است که مشکل ترافیک معبر نیست، بلکه عدم مقررات ترافیکی است.
نظرات