رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 10 May
  • پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
  • کد خبر : 8797
  • چاپ خبر : شایعه املاک نجومی را درست کردند که حقوق های نجومی را بپوشانند

رئیس شورای شهر تهران گفت: ۳هزار میلیارد تومان برای مترو هزینه شده که دولت هیچ کمکی نکرده. برای بلیت اتوبوس باید یک سوم هزینه را دولت، یک سوم مردم و یک سوم را شهرداری بدهد که مردم با خریدن بلیت سهم خود را پرداخت می کنند ولی دولت سوبسیت خود را نداده است و شهرداری مجبور است متحمل بشود.

به گزارش شورانیوز از تهران ، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در سومین نشست جبهه مردمی نیروهای انقلاب در مسجد ارشاد شهرری گفت: افرادی که در ستاد انتخاباتی قالیباف یا رئیسی و حتی میرسلیم فعالیت می کنند باید از همدیگر حمایت کنند.

وی افزود: باید بسیار دقیق و حساب شده عمل کرد که اگر نیاز بود دونفر بمانند و در غیر اینصورت یک نفر کنار برود و فردی که مقبولیت بیشتری کسب نماید، بماند.

چمران در مورد انتخابات شورای شهر گفت: از مدت ها قبل همه گروهها را دعوت کردیم؛ از ۲۲ منطقه تهران نیروهایی معرفی شده اند و اکنون هفته ای حداقل سه جلسه تشکیل می دهیم و از بین ۶۳ نفر معرفی شده رای گیری انجام شده است.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در دوره گذشته اصلاح طلبان یک لیست داشتند ولی اصولگرایان به یک لیست واحد نرسیدند و چندین لیست ارائه دادند که با وجود توان تبلیغاتی ضعیف خواست خداوند بود که به شورا راه پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه سهمیه به احزاب ندادیم بلکه روی افراد بحث می کنیم، ادامه داد:  اگر تعداد لیست ها زیاد بشود قطعا و یقینا شکست می خوریم و لذا سعی داریم با توجه به شخصیت و تخصص افراد لیست واحدی ارائه بدهیم.

چمران اظهار داشت:  فرق ما با اصلاح طلبان این است که آنها در تبلیغات فضای مجازی قوی تر هستند و توانایی مالی بیشتری دارند اما تقریبا نیمی از افراد متدین و اصولگرا با شبکه های مجازی آشنا نیستند و ما مجبوریم در تهران ۱۰میلیونی، بیشتر بصورت میدانی و چهره به چهره تبلیغات بکنیم.

وی با بیان اینکه فرهنگسراها باید وضعیت مطلوب تری داشته باشند، تصریح کرد:  سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تنها جایی است که اساسنامه اش در مجلس تصویب شده و هیئت امنای آن توسط مقام معظم رهبری تایید می شود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: بودجه عمرانی کشور سالیانه ۱۸هزار میلیارد و بودجه شهرداری تهران ۱۷هزار میلیارد تومان بود که نشان می دهد میزان سرانه تهرانی ها کم است.

چمران گفت: کسانی که می گویند تهران سیاه چاله شد است بروند پاریس را ببینند، درست است در بعضی از محلات تهران ایرادات و کمبودهایی وجود دارد که باید اصلاح شود  ولی بسیاری از محلات نیز حتی از پاریس بهتر است.

وی در ادامه بیان کرد: شورای اول سیاسی بود و با اینکه کارهایی نیز انجام می شد ولی بیشتر جلوه سیاسی داشت و اکنون هم چند نفرسیاسی هستند که رئیس حزب هستند بحمدالله تا کنون که بیشتر از دو جلسه باقی نمانده، به خوبی اداره کرده ایم.

رئیس شورای شهر تهران گفت: ۳هزار میلیارد تومان برای مترو هزینه شده که دولت هیچ کمکی نکرده. برای بلیت اتوبوس باید یک سوم هزینه را دولت، یک سوم مردم و یک سوم را شهرداری بدهد که مردم با خریدن بلیت سهم خود را پرداخت می کنند ولی دولت سوبسیت خود را نداده است و شهرداری مجبور است متحمل بشود.

چمران با بیان اینکه این روزها مدام شورا و شهرداری را زیر سوال می برند، اظهار داشت: شایعه املاک نجومی را درست کردند که حقوق های نجومی را بپوشانند در حالی که دادستان گفت ۳۰ مورد از ۲۷ هزار موردی که افتخار شهرداری است تخلف داشته که در مقابل فیش های نجومی قابل مطرح نیست.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار