رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
  • کد خبر : 8796
  • چاپ خبر : لزوم همکاری میان شهرداری اصفهان و جهاد دانشگاهی در زمینه های مختلف

در دیدار شهردار اصفهان با روسای جهاد دانشگاهی بر لزوم همکاری میان شهرداری اصفهان و جهاد دانشگاهی در زمینه های مختلف تاکید شد.

به گزارش شورانیوز از اصفهان، رئیس جهاد دانشگاهی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، میدرعامل قطار شهری اصفهان و مدیر فناوری های نوین شهرداری اصفهان با شهرداراصفهان دیدار و گفت و گو کردند.

راه اندازی پژوهشکده گردشگری در آینده ای نزدیک

شهردار اصفهان در این دیدار که به منظور بررسی همکاری های پژوهشی در صنایع ریلی و گردشگری فی مابین شهرداری اصفهان و جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در هر حوزه که وارد شده قوی و دلسوزانه کار کرده و در عرصه های جدید مانند قطار شهری نیز که ورود کرده می تواند نقش بسیار موثری ایفا کند.

وی با بیان اینکه اصفهان دارای چهار خط قطار شهری است، افزود: اصفهان جزو نخستین شهرهایی بود که نسبت به احداث خطوط مترو در کشور اقدام کرد که البته با توجه به اینکه درگیر موضوعات میراثی شد تکمیل این خطوط دچار مشکلاتی شد.

جمالی نژاد تاکید کرد: هم اکنون خط یک رو به اتمام است و در مورد تجهیزاتی که تاکنون خریداری نشده است می توانیم با جهاد دانشگاهی همکاری های لازم را داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به موضوع گردشگری نیز تصریح کرد: راه اندازی پژوهشکده گردشگری را در آینده ای نزدیک به صورت مشارکتی میان شهرداری و جهاد دانشگاهی اصفهان عملیاتی می کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه همچنین کارهای بسیار خوبی در زمینه فناوری های نوین شهری صورت گرفته است، ادامه داد: رویکرد جدیدی را در شهرداری اصفهان در حوزه فناوری های نوین در پیش گرفته ایم که به طور نمونه می توان به حضور پهبادها در آتش نشانی اصفهان اشاره کرد.

برگزاری نخستین جشنواره فناوری های نوین در شهرداری ها در اصفهان

شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فناوری های نوین در شهرداری ها و با بیان اینکه این نمایشگاه می تواند تلنگری اساسی در کشور باشد، تاکید کرد: علاقه داریم جهاد دانشگاهی در برپایی این نمایشگاه که قرار است از ۱۳ تا ۱۵ مردادماه در اصفهان برگزار شود به شهرداری اصفهان کمک کند.

جمالی نژاد اضافه کرد: شهرداری های مراکز استان ها، شهرداران شهرهای خواهر خوانده و شهرداری هایی که با اصفهان تفاهمنامه دارند مانند شهرداران شهرهای وین، میلان و سایر شهرهای دیگر در این زمینه نیز در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند.

دانش مهندسی جهاد دانشگاهی زمینه ساز قطع واسبتگی به خارج

رئیس جهاد دانشگاهی کشور در این دیدار اظهار کرد: صنایع ریلی کشور دچار چالش بوده و به شرایط بهره برداری که می رسیم مشکلات یکی پس از دیگری خود را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی از سال ۲۰۱۰ صنایع ریلی را به صورت جدی پیگیری کرده و با توجه به وجود دانش فنی و مهندسی در این مرکز تمام فعالیت های خود را از صفر آغاز کرده است.

طیبی با بیان اینکه چرا باید همچنان نگاهمان به خارج از کشور باشد در حالیکه این توانمندی در نیروهای داخلی کشور خودمان وجود دارد، افزود: هم اکنون در حال حمایت از یک استراتژی ملی هستیم تا با دانش مهندسی موجود در جهاد دانشگاهی با قطع وابستگی از خارج امکانات مورد نیاز را از داخل کشور فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: به طور قطع جهاد دانشگاهی آمادگی کمک به شهرداری اصفهان در زمینه کمک به تکمیل خطوط مختلف قطار شهری اصفهان را دارد.

ارزیابی شاخص های اصفهان ۱۴۰۰ در دستور کار جهاد دانشگاهی اصفهان

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه پروژه های بسیار خوبی را با حمایت دکتر جمالی نژاد شهردار اصفهان تاکنون اجرا کرده ایم، گفت: از آن جمله می توان به طرح مطالعات تاثیرات فرهنگی توسعه بازارهای روز کوثر که به اتمام رسید و دیگری طراحی و استقرار نظام مدیریت دانش در شهرداری که با قدرت  در حال انجام است اشاره کرد.

وی تصریح کرد: ساماندهی مشاغل شهر اصفهان و ارزیابی شاخص های اصفهان ۱۴۰۰ نیز از دیگر پروژه های مورد نظر در همکاری با شهرداری اصفهان است که می توان به آن اشاره کرد.

مطالعه ظرفیت استان پیرامون آب های ژرف

مهدی تیموری بیان داشت: از دو سال و نیم پیش به پیشنهاد دکتر طیبی رئیس جهاد دانشگاهی مطالعاتی را در زمینه آب های ژرف در سطح بین المللی و استان اصفهان آغاز کردیم که با پیگیری های صورت گرفته قراراست ظرفیت استان در زمینه آب های ژرف مشخص شود.

راه اندازی قطار شهری اصفهان با رویکرد نگاه به داخل

مدیرعامل قطار شهری اصفهان نیز در ادامه با اشاره به روند تکمیل قطار شهری اصفهان اظهار کرد: بخش عمده ای از تجهیزات و ساخت خطوط قطار شهری اصفهان با همکاری شرکت های ایرانی و با رویکرد نگاه به داخل صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه خط یک متروی اصفهان با تاکید شهردار اصفهان رو به پایان است، افزود: به طور حتم برای تکمیل و راه اندازی تجهیزات سایر خط های باقیمانده مترو اصفهان به همکاری جهاد دانشگاهی نیاز داریم.

راه اندازی محور جهاد در جشنواره فناوری های نوین شهرداری

نیلفروشان مدیرفناوری های نوین شهرداری اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه حمایت های شهردار اصفهان از فناوری های نوین سبب بکارگیری این فنون در شهرداری اصفهان شده است، گفت: موتورهای برقی آتش نشان ساخت داخل، پهبادهای آتش نشان، ایجاد نمایشگاه های باور، استفاده از تابلوهای سخنگو در موضوع گردشگری از جمله برخی موارد استفاده از فناوری های روز در شهرداری اصفهان است.

وی با بیان اینکه قصد داریم محور جهاد را در جشنواره فناوری های نوین شهرداری ها  راه اندازی کنیم، تاکید کرد: چندن محور فناوری اطلاعات و ارتباطات، محور فناوری های زیست محیطی، فناوری های مالی و اداری، فناوری های آموزشی و تفریحی و فناوری های شهر هوشمند از جمله مواردی است که قرار است در نمایشگاه ارائه شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار