رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 8 May
  • چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
  • کد خبر : 8763
  • چاپ خبر : ترجیح داده شد تا شخصا خود مرتضوی شهرداری را ارائه کند

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص مرخصی‌های شهردار گفت که ما ترجیح دادیم که برای شهردار جانشینی تعیین نشود تا خود شهردار بتواند ارتباطات خود را برای شهرداری اجرا کند.

به گزارش شورانیوز از مشهد ، محمدکمال سروی‌ها در نشست خبری با اصحاب رسانه که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: در صحن هماهنگی هفته گذشته شورا، پیشنهاداتی در خصوص استعفای شهردار، تعیین جانشین برای او و … ارائه شد، اما در نهایت تصمیم گرفته شد تا شهردار با گرفتن مرخصی به ادامه فعالیت‌هایش بپردازد.
وی افزود: شهردار مشهد با اشراف به قوانین و موضوعات متعددی که داشت همچنین ارتباطات لازمی که برای پیش بردن پرونده‌های شهرداری با سازمان‌ها و ارگان‌ها همچنین دولت داشت ترجیح داده شد تا شخصا خود مرتضوی شهرداری را ارائه کند و در زمان‌هایی که بخواهد فعالیت‌های انتخاباتی انجام دهد مرخصی بگیرد.
سروی‌ها تصریح کرد: در جلسه شورای هفته گذشته از ۲۳ نفر ۲۱ نفر اصرار بر این داشتند که شهردار به میزان نیاز مرخصی بگیرد و خود او شهرداری را اداره کند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: در روال کارگزینی مرخصی‌هایی که یک ماه در سال باشد برای شهردار قانونی و با حقوق بوده و بیشتر از آن مرخصی بدون حقوق برای او تلقی می‌شود.
وی در خصوص چرایی عدم شرکت در انتخابات شورای پنجم، خاطرنشان کرد: من ۱۰ سال است که در شورای شهر هستم و قصد دارم که فضا را برای گروه‌های جدید باز کنم زیرا با ثبت‌نام بسیاری از کاندیداها متوجه شدم که از من افرادی قوی‌تر نیز هستند بر همین اساس می‌خواهم در رشته پزشکی خودم فعالیتم را ادامه دهم.
سروی‌ها با بیان اینکه با نزاع‌های درون شورا مخالفتی ندارم، افزود: نزاع بر روی موضوعاتی که مباحث کارشناسی است مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما نزاع‌هایی که ریشه در مباحث سیاسی دارد وقت شورا را گرفته و با آن‌ها مخالفت می‌کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص انتقادات به کمک‌های دولت در حاشیه شهر، عنوان کرد: هیچ‌وقت نگفتیم که دولت برای حاشیه شهر هزینه‎‌ای نکرده است زیرا سازمان‌های آب، برق و گاز در این مناطق بسیار فعال هستند، اما نکته‌ای که همیشه مورد نقد ما بوده تحقق نیافتن اعتبارات برای حاشیه شهر بوده است.
وی گفت: در سال ۹۳ دولت قرار بود برای توسعه کارهای عمرانی حاشیه شهر ۱۶۰ میلیارد تومان به شهرداری بدهد، اما از این میزان یک ریال هم پرداخت نشده است.
سروی‌ها یادآور شد: دو دیدگاه برای فراهم آوردن امکانات مشهد تاکنون وجود داشته است یکی از این دیدگاه‌ها تاکید بر گردشگری بودن مشهد و دیدگاه تاکید بر زیارتی بودن مشهد است و بر همین اساس سعی داشته‌ایم تا مشهد را به عنوان یک شهر زیارتی نگاه کنیم و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: ۳۰ سال از شروع طرح احیای بافت فرسوده منطقه ثامن می‌گذرد، اما تاکنون تنها ۵۰ درصد رشد فیزیکی داشته است.
وی ادامه داد: وقتی در این خصوص با نخبگان علمی جلسه گذاشتیم، عنوان شد که اینگونه عملکرد در بافت فرسوده نیروی انسانی و سرمایه انسانی را از دست می‌دهد. همچنین شورای عالی شهرسازی فیلمی را با عنوان نسیان ساخته است و در آن مطرح می‌شود که ۳۰ سال است مسیر را در احیای بافت فرسوده اشتباه می‌رویم.
سروی‌ها خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص بافت آبکوه نیز اشتباهاتی صورت گرفته است به این صورت که مشاور طرح عنوان کرده باید در این منطقه افراد درجه یک زندگی کنند.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه به جای از دست دادن نیروهای انسانی در این بافت‌های قدیمی می‌توان برج‌سازی‌ها را در دیگر پهنه‌ها انجام داد، گفت: قرار است در پهنه‌هایی که هنوز چیزی ساخته نشده است به ساخت بلندمرتبه اقدام کنیم.
وی اضافه کرد: در این شورا در مجموع ۲۰۰ مسجد بازسازی و احداث شده‌ و سالی ۲۰ تا ۳۰ مسجد را در دستور کار قرار داده‌ایم.
سروی‌ها با اشاره به اینکه برخی می‌گویند شورای چهارم، شورای شهرداری است، یادآور شد: اتفاقا در شورای چهارم تعامل ما با آستان قدس و سپاه پاسداران بسیار افزایش یافته و برای ساخت سوله‌های ورزشی هم‌افزایی خوبی صورت گرفته است.
وی عنوان کرد: این تعامل باعث شد در طول سه سال ۴۸ سوله ورزشی ساخته شود.
رییس شورای شهر مشهد با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده است تا در مشهد هر ۱۲ سال یک خط از قطار شهری به بهره‌برداری برسد، عنوان کرد: تا پایان این دوره از شورای شهر حفاری تونل خط سوم قطار شهری به نصف می‌رسد و احتمالا تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی در خصوص رضایت از شورای چهارم و اینکه چه نمره‌ای به این شورا می‌دهد، عنوان کرد: به این شورا نمره ۱۷ می‌دهم و این سه نمره را برای اینکه شوراهای بعدی بتوانند بهتر باشند را نداده‌ام

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار