رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۴ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 12 May
  • چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
  • کد خبر : 8754
  • چاپ خبر : شهرموزه قزوین به عنوان نمادی برای ارتباط بین شهرها و کشورها

دکتر نصرتی شهردار قزوین در دومین نشست هیات امنا و شورای عالی اجرایی موزه تاریخ تمدن جهان اسلام گفت: اهداف جمهوری اسلامی ایران دیپلماسی شهری بوده که در این راستا بین ۱۹۸کشور مشارکت وجود دارد.

به گزارش شورانیوز از قزوین ، شهردار قزوین اظهار داشت: شهرها موتور مولد توسعه هستند که در سال ۲۰۱۶ تحقق توسعه پایدار از  اصلی ترین برنامه های سازمان ملل بود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها  در ایران بازوان قوی در انتقال فرهنگ و مفاهیم بین کشورهای اسلامی هستند، تصریح کرد: مجمع جهانی شهرهای اسلامی با بهره برداری از پتانسیل رسانه ای ایران و مابقی شهرهای کشورهای اسلامی از سه مولفه تعامل و ارتباط برای فرهنگ، اقتصاد و گردشگری بهره خواهند بود.
شهردار قزوین با بیان اینکه قرار بود در سال ۲۰۱۶گردشگری به عنوان صنعت پیشرو شناخته شود، اذعان داشت: در برنامه های دولت یازدهم این امر وجود داشت که نیازمند ابزاری برای تحقق بود و این ابزار اکنون با ایجاد شهر موزه تکمیل خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه باید با نگاه واقع بینانه پیش به سوی جلو در حرکت باشیم؛ خاطرنشان کرد: ارتباط با کشورهای اسلامی و مابقی کشورها زمانی به درستی  برقرار خواهد شد که بستر “اعتماد ساز”  ایجاد شود که سازمان ملل به عنوان چتر حمایتی برای کشورهای ایران با متولی بودن مجمع جهانی کشورهای اسلامی پذیرفته است که نه تنها نقش ایران پررنگ است؛ بلکه با ابلاغ رسمی توسط قائم مقام دبیر کل سازمان ملل، شهردار قزوین و رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی باید به عنوان  متولی این امر  شناخته شده و وظیفه ورود تمامی شهرهای اسلامی را به برنامه توسعه پایدار و ابتکار عمل و شکوفایی انجام دهد .
وی با تشکر از همه سفرا و مقامات ارشد کشور در حمایت از این مجموعه گفت: مجمع جهانی شهرهای اسلامی از ابتدای سال ۹۲ با حضور کشورهای اسلامی و نمایندگان سازمان ملل با ۳۵۰ شهر عضو از بین کشورهای اسلامی کار خود را آغاز کرد و ۱۲ ارگان و وزارتخانه تفاهم نامه امضا کرده و از آن حمایت می کنند.
نصرتی تصریح کرد: توسعه پایدار از فعالیت های اصلی این مجمع است و موزه تاریخ تمدن اسلامی یکی از برنامه های اصلی مجمع محسوب می شود. وی خاطرنشان کرد: این شهر موزه قرار است به عنوان نمادی بین شهرها از نگاه دیپلماسی شهری حیات پیدا کند و به عنوان نمادی برای ارتباط بین شهرها و کشورها باشد.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار