رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May
  • سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
  • کد خبر : 8715
  • چاپ خبر : آلودگی هوای ارومیه به سبب منابع داخلی نیست

سخنگوی شورای شهر ارومیه با تاکید بر اینکه آلودگی هوای ارومیه به سبب منابع داخلی نیست افزود: در اطراف شهر ارومیه، کارخانه‌های صنعتی فعال و آلوده‌کننده وجود ندارد.

به گزارش شورانیوز از ارومیه ، میرعلی محمدی ، با اشاره به معضل آلودگی هوا در شهر ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر ارومیه به عنوان یک بزرگ شهر، دارای تعداد کثیری خودرو و وسایط نقلیه حمل و نقل است، بنابراین امکان وجود آلودگی‌ها از این بابت در منطقه ارومیه وجود دارد.

سخنگوی شورای شهر ارومیه با بیان اینکه سرانه خودرو در شهر ارومیه به نسبت شهرهای مشابه آن بالا است گفت: این در حالی است که عمده آلودگی هوای شهر ارومیه، عوامل دیگری بوده و یکی از مهمترین منابع، گرد و غبار ورودی به منطقه ارومیه از سوی کشور عراق است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر به دلیل وجود خشکسالی در منطقه، حرکت گرد و غبار از طریق باد بسیار زیاد شده و همچنین از سایر علل آلودگی هوای شهر ارومیه، کاهش آب رودخانه فرات به سبب احداث سد آتاتورک در کشور ترکیه است که هر دو رودخانه‌های دجله و فرات را تحت تاثیر خود قرار داده است.

محمدی بیان کرد: بنابراین جلگه‌های موجود در مسیر این رودخانه‌ها تقریبا به خشکی گراییده و در نتیجه به هنگام باد شدید، طوفان و گرد و غبار بلند شده و با وزش باد به سمت منطقه ارومیه حرکت می‌کند.

سخنگوی شورای شهر ارومیه با تاکید بر اینکه آلودگی هوای ارومیه به سبب منابع داخلی نیست افزود: چون در اطراف شهر ارومیه، کارخانه‌های صنعتی فعال و آلوده‌کننده وجود ندارد.

به گفته وی، با توجه به اینکه گرد و غبار ورودی به ارومیه از سمت عراق است، نیاز به رعایت و اجرای مصوبات کنوانسیون‌های بین‌المللی حفظ محیط زیست برای مقابله با ورود آلودگی به منطقه ارومیه بوده و امید است که از طریق وزارت امور خارجه و وزارت‌خانه‌های مربوطه از جمله سازمان محیط زیست کشور، بین سایر ملل حل و فصل شود.

محمدی اظهار داشت: در سال‌های گذشته علت وجود گرد و غبار به ایران از عراق، استفاده از روش‌های مقابله با برخواستن گرد و غبار مانند مالچ‌پاشی و کاشت درختچه و گیاهان موافق با مناطق گرم و خشک بوده است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار