رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
  • کد خبر : 8714
  • چاپ خبر : وضعیت حساب شهرداری را از نقدی به تعهدی تغییر دادیم/در کمترین منابع مالی بزرگترین کارها انجام شده است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و امور اداری شورای شهر همدان گفت: وضعیت حساب شهرداری را از نقدی به تعهدی تغییر دادیم و با این کار پرداخت حقوق‌ها و انجام پروژه‌ها محقق شد.

به گزارش شورانیوز از همدان، حسین قراباغی عصر امروز در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان که در مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی برگزار شد، با بیان اینکه با یک جلد قرآن هم می‌شود کار فرهنگی انجام داد، اظهار کرد: معتقدم با یک کار مخلصانه خروجی بالایی در امر فرهنگی می‌توانیم داشته باشیم و باید از امکانات هم استفاده کرد.

وی به دغدغه کار فرهنگی در بودجه‌ریزی‌ها اشاره کرد و گفت: ۱۰ درصد بودجه را در سال ۹۲ به کارهای فرهنگی اختصاص دادیم و اعتقاد داریم اعضای شورای شهر دغدغه قرآنی دارند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و امور اداری شورای شهر همدان در ادامه بیان کرد: انتقادات بسیاری به ساخت فرهنگسراها بوده اما کارهای خوبی در این خصوص انجام شده است.

وی با بیان اینکه در بحث مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی هر سال در بودجه پیش‌بینی‌هایی داشتیم، افزود: درآمد شهرداری کمتر از هزینه‌ها است و در کمترین منابع مالی بزرگترین کارها انجام شده است.

قراباغی خاطرنشان کرد: وضعیت شهرداری همدان از زمان قاجار تاکنون این گونه نبوده که حتی در پرداخت حقوق و مزایای نیروهای خود نیز گیر کند.

وی یادآور شد: وضعیت حساب شهرداری را از نقدی به تعهدی تغییر دادیم و با این کار پرداخت حقوق‌ها و انجام پروژه‌ها محقق شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: اگر کسی بخواهد انجام کارها را به نام خود مصادره کند درست نیست.

وی با بیان اینکه در تغییر نام تالار قرآن، منطق نهفته بود، ادامه داد: مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی و فرهنگسراها متعلق به قرآن است و برای انجام کارهای قرآنی و فرهنگی باید محتوا و برنامه ارائه شود.

یک عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه متأسفانه در تمام کشور نسبت به قرآن و عترت و جاری کردن آن بسیار عقب هستیم، اظهار کرد: مضامین قرآنی دربرگیرنده بسیاری از آموزه‌ها است؛ هزینه کردن در این بخش وظیفه شهرداری است که مضامین قرآنی را در شهر ترویج داده و هزینه مدیریت شهری را با این کار کاهش دهد.

نرگس نورالله‌زاده با تأکید بر اینکه برای ایجاد شهری با فرهنگ اسلامی نیازمند شهروند قرآنی در شهر هستیم، گفت: مدیریت شهری تاکنون در این خصوص اقدامی نداشته است.

وی بیان کرد: باید در تولید محتوا به مدیریت شهری کمک شود؛ به طور مثال پیاده‌راه بوعلی فضای خوب در دسترس مردم است اما برای آن برنامه‌های فرهنگی نداریم اما روزی که اتفاقی در آن می‌افتد ناراحت می‌شویم.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه گلایه‌ها را کنار بگذاریم و کمک به رفع مهجوریت از قرآن کنیم، افزود: جامعه قرآنی می‌تواند زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت باشد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: اکثر اعضای شورا و نه همه موافق تغییر نام تالار قرآن بودند،؛ در گذشته پذیرفتند شهر مجموعه قوی قرآنی نیاز دارد و باید هزینه کنند.

محمدعلی پرزاد با بیان اینکه پرداخت هزینه یک‌میلیارد تومان در سال برای نگهداری مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی هزینه کمی است، ادامه داد: اگر می‌خواهند فساد در شهر نباشد این هزینه کمی است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی تنفس‌‌گاه معنوی شهر است و مبنای حرکت و تفکر قرآنی باید این مرکز باشد؛ افرادی که با قرآن سر و کار ندارند تغییر نام این مرکز از تالار قرآن برای آنها لذت‌بخش است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار