رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 7 May
  • سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
  • کد خبر : 8692
  • چاپ خبر : اگرتعهدات از سوی دولت اجرایی نشود دیگر راه چاره ای برای ترافیک تهران وجود نخواهد داشت

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: پرداخت نکردن سهم دولت به شهرداری تهران درزمینه حمل و نقل عمومی و افزایش بی رویه خودرو از جمله علل تشدید کننده ترافیک پایتخت است.

 به گزارش شورانیوز از تهران ، محسن پیرهادی با اشاره به معضل ترافیک ومشکلات حاصل ازآن در پایتخت اظهارداشت: جمعیت بالای شهر، افزایش بی رویه خودرو و کمبود درسامانه های اصلی حمل و نقل عمومی از جمله علل تاثیرگذار در ترافیک تهران است.
عضو هیئت رئیسه شورای شهر با بیان اینکه در این رابطه دولت در دو حوزه کوتاهی داشته بیان کرد:طبق قانون ۵۰ درصد هزینه حمل و نقل عمومی تهران باید ازسوی دولت تامین شود،این در حالی است که دولت فعلی حتی یک ریال از این سهم قانونی را نپرداخته است و مجموع بدهی انباشته شده دولت ها به شهرداری تهران نزدیک به ۱۶ هزار میلیارد تومان است.
وی ادامه داد:درحال حاضرناوگان اتوبوسرانی به ۱۹ هزار دستگاه اتوبوس جدید نیاز دارد،بودجه مترو به سختی تامین می شود و از سویی احداث هر کیلومتر خط مترو ،۲۴۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که در طول این سال ها شهرداری تهران به تنهایی اقدام به این کار کرده و دولت هیچ کمکی نکرده است.
عضو پارلمان شهری با انتقاد از شیوه مدیریت دولت گفت: دولت از آنجا که نتوانسته با اعمال مدیریت صحیح، شرکت های خودروسازی را به سود دهی برساند، با اقدامات فوریت دار و وام های مختلف و طرح های تحویل فوری خودرو، تعداد وسائل نقلیه سطح شهر را به صورت بی رویه افزایش می دهد و تنها به فکر خالی کردن انبار خودروسازها است، به طوریکه این موضوع درسال گذشته، اعتراض شهردار تهران را به همراه داشت و این موضوع خیابان های تهران را به پارکینگ تبدیل کرده است.
پیرهادی تاکید کرد:تهران با داشتن نزدیک به ۹ میلیون جمعیت،یک ابر شهر محسوب می شود. حل معضل ترافیک تنها در حوزه ی شهرداری تهران نیست بلکه باید بار اصلی آن به دوش دولت و انجام تعهدات آن باشد که اگراین تعهدات از سوی دولت اجرایی نشود دیگر راه چاره ای برای ترافیک تهران وجود نخواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار