رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April
  • دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
  • کد خبر : 8661
  • چاپ خبر : تشکیل کمیسیونی برای جمع‌آوری مراکز نگهداری غیر مجاز دام

ر ئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان بر جمع‌آوری دامداری‌های غیر مجاز شهر همدان تاکید کرد و گفت: مرکز بهداشت و محیط زیست باید در جمع‌آوری این مراکز با شهرداری همکاری کنند.

به گزارششورانیوز از همدان ، کامران گردان ظهر دوشنبه در جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان گفت: ۹۰ درصد کار جمع‌آوری مراکز نگهداری دام غیر مجاز در همدان انجام شده و  ۱۰ درصد باقیمانده این کار نیز باید با همکاری سازمان‌های مربوطه انجام شود.

گردان با بیان اینکه در کوی وحدت همدان ۲۱ دامداری و ضایعاتی جمع‌آوری شده است، ‌ عنوان کرد: ۴ واحد دامداری نیز ابتدا پلمب و سپس جمع‌آوری شد.

وی با بیان اینکه مرکز بهداشت و محیط زیست باید در جمع‌آوری مراکز نگهداری دام غیرمجاز با شهرداری همکاری کنند، افزود: در صورت ایجاد همکاری از موازی‌کاری نیز جلوگیری خواهد شد.

گردان از فعالیت یک گاوداری در شهرک ولیعصر همدان خبر داد و گفت: در مناطقی از شهر فعالیت دامداریها و ضایعاتی هایی دیده می شود که این مراکز باعث جمع شدن حشرات موذی و انتقال بیماریها در شهر می شود لذا باید متولیان امر با همکاری شهرداری نسبت به جمع آوری این مراکز اقدام کنند.

تشکیل کمیسیونی برای جمع‌آوری مراکز نگهداری غیر مجاز دام

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به فعالیت کمیسیون بند ۲۰ افزود: اقدامات زیادی در شهرداری منطقه ۳ در خصوص جمع‌آوری مشاغل مزاحم صورت گرفته و شهرداری موظف است طی ۱۰ روز کمیسیونی به منظور رسیدگی به جمع‌آوری مراکز نگهداری غیر مجاز دام تشکیل دهد.

گردان تاکید کرد: باید تعداد واقعی مراکز نگهداری دام غیر مجاز در سطح شهر شناسایی و جمع‌آوری شوند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با اعلام مخالفت در خصوص قراردادن پیشوند «ساماندهی» در اقدام برای مراکز نگهداری غیرمجاز دام، یادآور شد: بر اساس قانون باید مراکز نگهداری غیر مجاز دام را جمع‌آوری کرد نه اینکه ساماندهی نمود.

محمدرضا الیاسی افزود: شورا و شهرداری آمادگی کمک به سازمان یا نهادهای مربوطه برای جمع اوری دامداریهای غیر مجاز را دارد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز تاکید کرد: دستگاه های متولی باید امر انتقال مراکز نگهداری غیر مجاز دام را انجام دهند.

علی اکبر نظری اضافه کرد: با توجه به اینکه دامداران از انتقال مراکز راضی هستند پس باید توسط متولی امر در خارج از شهر مکانی برای این مراکز در نظر گرفته شود.

جمع‌آوری مراکز نگهداری دام غیرمجاز تنش اجتماعی بسیاری داشته است

علی رحیمی‌فر دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه جمع‌آوری مراکز نگهداری دام غیرمجاز تنش اجتماعی بسیاری داشته است، افزود: در مناطق مختلف شهرداری‌ها زحمات قابل تقدیری صورت گرفته و این مشکل باید با همکاری دستگاه های متولی از جمله دامپزشکی و بهداشت حل شود.

مدیر خدمات شهری شهرداری منطقه ۴ همدان نیز از جمع‌آوری ۶۵ مرکز نگهداری غیر مجاز دام در کوی ولیعصر(عج) در همدان خبر داد و گفت: حدود ۷۴ مورد دامداری و گاوداری در کوی ولیعصر (دیزج) بازدید و در همین راستا ۶۵ مورد جمع‌آوری شده است.

احمد موسوی به باقی ماندن ۹ مورد دامداری و گاوداری دیگر در کوی ولیعصر (دیزج) همدان اشاره کرد و گفت: با این مراکز نیز برخورد و اخطار نیز داده شده که تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی بیان کرد: ممکن است با توجه به ییلاق و قشلاق‌ها در این فصل تعدادی از مراکز نگهداری غیرمجاز دام فعال شده باشد که منطقه ۴ همدان گریبانگیر این موضوع است و جمع‌آوری این مراکز بحث قضایی و کمک‌های جانبی را طلب می‌کند.

وی یادآور شد: برای نتیجه‌بخش شدن جمع‌آوری مراکز نگهداری غیرمجاز دام در سطح شهر نیاز به انسجام و وحدت رویه است.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز با بیان اینکه مشاغل مزاحم شهری از دو جنبه قابل بررسی هستند، گفت: در خصوص دامداری‌های غیرمجاز مشکلاتی در سطح شهر وجود دارد که بخش عمده آن حل شده است.

عادل عربی با بیان اینکه وظیفه رسیدگی به این موضوع به عهده کمیسیونی متشکل از چندین سازمان است، گفت: در رسیدگی به این موضوع مشکلی نداریم و بازدیدها و بررسی‌ها از مراکز نگهداری غیر مجاز دام باید صورت گیرد.

مدیر امور شهر شهرداری منطقه ۳ همدان نیز با بیان اینکه  سال گذشته ۱۰۳ پرونده در پنج موضوع مرتبط با مشاغل مزاحم تشکیل و رأی‌هایی نیز در این خصوص صادر شد گفت: در سال ۹۳ و آغاز رسمی برخورد با دامداری‌های غیرمجاز سطح شهر بیش از ۳۷ دامداری فعال وجود داشت.

محمد به زارع اضافه کرد: در سال ۹۴ مراکز نگهداری غیر مجاز دام به ۲۲ مورد کاهش یافت و اکنون سه مورد فعال گزارش شده که بارها اقدام به پلمب آنها شده اما پلمب‌ها شکسته و فعالیت از سرگرفته شده است.

در نظر گرفتن مکانی برای جمع‌آوری مراکز نگهداری غیرمجاز دام

مسئول کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵  نیز خواستار در نظر گرفتن مکانی برای جمع‌آوری مراکز نگهداری غیر مجاز دام شد و افزود: جمع‌آوری برخی مشاغل مزاحم در اولویت است و سایر مشاغل نیز در مراحل بعدی جمع‌آوری می‌شوند اما در هر حال مشاغل مزاحم باید از محیط مسکونی خارج شوند.

هادی خوش‌مرام به درخواست انتقال ۲ هزار و ۶۰۰ شغل مزاحم به خارج از شهر اشاره کرد و گفت: وجود مشاغلی همچون دامداری‌ها به منظور تأمین بخشی از نیازهای شهر نیاز است اما باید در این خصوص تدابیری اندیشیده شود.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان نیز عنوان کرد: در شورای تأمین سال ۹۲ مشکل جمع‌آوری مراکز نگهداری غیرمجاز دام با وجود وضعیت بحرانی حل شدو اکنون به اقل این موارد رسیده‌ایم و کار جمع‌آوری را ادامه می‌دهیم تا به صفر برسد.

حسین خانجانی با تأکید بر اینکه فرمانداری، دستگاه انتظامی و دستگاه قضا همکاری خوبی در این خصوص داشته‌اند، ادامه داد: با ادامه همکاری سعی بر جمع‌آوری ۱۲ مورد باقی مانده داریم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار