رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
  • کد خبر : 8660
  • چاپ خبر : مسولین ومدیران شهری تعامل بیشتری با شورای استان  داشته باشند

نماینده استان همدان در شورای عالی استان ها گفت: اصل یکصد و یکم قانون اساسی به تشکیل شورای‌عالی استان‌ها اشاره دارد و هدف والای این نهاد خدمت رسانی به مردم است.

به گزارش شورانیوز، به مناسبت فرا رسیدن روز ملی شوراها  اصغر جهانیان نماینده استان همدان در شورای عالی استانها گفت: با توجه به اهمیت اداره شهرها از شوراها به عنوان پارلمان های شهری نام برده می شود و سرنوشت توسعه و اداره هر شهری در همین پارلمانها رقم می خورد وهفت اصل قانون اساسی به امور شوراها می پردازد که نشان دهنده اهمیت شورا است.

 

به گزارش تابناک همدان، اصغر جهانیان با اشاره به وظایف شورای عالی استانها افزود:  تهیه و ارایه آیین نامه‌های مربوط به نحوه اداره شورا‌ها، مسایل مالی و اجرایی شوراها ودیگر مباحث از مهمترین وظایف شورای عالی استانها است .

عضو شورای شهر نهاوند تاکید کرد: طبق اصل یکصد و دوم قانون اساسی شورای‌عالی استان‌ها حق دارد در حدود وظایف خود طرح‌هایی تهیه و مستقیما یا از طریق دولت به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کند و این طرح‌ها باید در مجلس مورد بررسی قرار گیرد و همچنین بر اساس اصل یکصد و سوم قانون اساسی، استانداران و فرمانداران و بخشداران و سایر مقامات باید تصمیمات شوراها را اجرا کنند.

جهانیان با تاکید بر اینکه شورای عالی استانها تعامل خوبی با دولت دارد ،تصریح کرد:در طول سال اکثر وزرا در شورای عالی کشور حضور پیدا می کنند و در جریان برنامه ها قرار دارند.

وی خاطر نشان ساخت:  از سوی شورای عالی که از سال ۸۲ تشکیل شده، تاکنون ۲۰۰ طرح به مجلس، ۵۰ طرح به دولت و یکصد طرح به استانها ابلاغ شده وبا توجه به کاستی های موجود کارنامه قابل قبولی را ارایه کرده است.

جهانیان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شورای عالی استانها افزود: تشکیل کمیته انطباق مصوبات شوراها از اقدامات شورای عالی کشور به شمار می رود وهمچنین مباحث در خصوص مالیات بر ارزش افزوده، میزان دریافت از خزانه و تقسیم مالیات نیز از دیگر اقدامات محسوب می شود.

عضو شورای شهر نهاوند با بیان اینکه در طول چهار سال گذشته برای تسهیل در خدمات رسانی ۸۰ طرح به مجلس و دولت ارسال شده است، اظهار داشت: در جلسات با وزرا تفاهم نامه هایی منعقد و به شوراهای اسلامی شهرها و شهرداری ها ارسال شده است.

جهانیان خاطر نشان ساخت : در ۳۸ اجلاس شورای عالی کشور طرح های زیادی ارائه شده است، که ۱۵ طرح در دست بررسی است.

وی درادامه با اشاره به نقش وهمچنین وظایف شورای استانها نیز گفت : بررسی طرح های پیشنهادی شورای شهرستانها، رسیدگی و اظهار نظر در خصوص برنامه های عمرانی شهرستانهای استان، عضویت در کمیته برنامه ریزی استان، نظارت بر اجرای قانون بودجه و تهیه طرح ها و بررسی مشکلات شوراهای پایین دستی از جمله وظایف و نقش های شورای اسلامی استان است.

عضو شورای استان در پایان خاطر نشان ساخت : ما انتظار داریم مسولین ومدیران شهری تعامل بیشتری با شورای استان  داشته باشند واز همکاری و توجه استاندار محترم همدان کمال تشکر را داریم .

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار