رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 10 May
  • دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
  • کد خبر : 8657
  • چاپ خبر : تاکنون بیش از هزار مصوبه در حوزه های مختلف تصویب شده

رئیس شورای شهر ساری اعلام کرد : شورای چهارم ساری تاکنون ۲۰۳ جلسه رسمی برگزار نموده که خروجی این جلسات بیش از هزار مصوبه در حوزه های مختلف توسعه و عمران و خدمات شهری و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بود.

به گزارش شورانیوز از ساری ، شورای چهارم ساری تاکنون ۲۰۳ جلسه رسمی برگزار نموده که خروجی این جلسات بیش از هزار مصوبه در حوزه های مختلف توسعه و عمران و خدمات شهری و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بود.

شمشیربند با بیان اینکه اکثر قریب به اتفاق این مصوبات اجرایی شده یا در شرف اجراست ،افزود: با حمایت و همراهی شورا و البته با تلاش شهرداری بودجه این نهاد از هنگام شروع بکار شورای چهارم تاکنون ۷۵۰ درصد رشد داشته  و با یک روند افزایشی مستمر از زیر یکصد میلیارد در سال ۹۲ به حدود ۶۰۰ میلیارد در سالجاری رسیده است.

رئیس شورای شهر ساری با اشاره به اینکه این روند افزایشی در بخش های عمرانی و فرهنگی نیز مشهود و محسوس بوده  است ، خاطرنشان کرد : بودجه عمرانی شهرداری ساری از ۱۰۹ میلیارد تومان در سال اول فعالیت شورای چهارم به ۲۹۵ میلیارد تومان برای سال ۹۶ رسید و بودجه فرهنگی شهرداری ساری هم  از ۵ میلیارد تومان در سال نخست دوره چهارم به ۲۳ میلیارد تومان در سال ۹۶ افزایش یافته است و همانطورکه شهروندان عزیز در این چهار سال ملاحظه کردند این افزایشها واقعی بوده و به تحول در عرصه های یادشده کمک نموده و منبعد نیز کمک خواهد کرد.

وی در خصوص رشد بی سابقه و چشمگیر فضاهای سبز شهری در این دوره گفت: مجموعه فضاهای سبز و پارک‌ی ساری تا پیش از شروع کار شورای چهارم حدود ۹۸ هزار متر مربع بود که فقط در فاصله سال ۹۲ تا کنون بیش از ۱۰۷ هزار متر مربع به آن افزوده شد و بدین ترتیب فضای سبز و پارکهای ساری در دوره چهارم فعالیت شورای شهر به بیش از دو برابر رشد پیدا نموده است.

شمشیر بند اضافه کرد :با توجه به رویکرد شورای چهارم ساری مبنی بر توجه به توریسم شهری واجرای طرحهای اشتغالزا و با عنایت به آغاز عملیات اجرایی فاز دوم بوستان ملل ، پارک بانوان و پارک جنگلی کوهستانی شهید نوبخت آغاز شده و مدیریت و ساماندهی پارک جنگلی ۷۷ هکتاری زارع ، ضمن افزایش بی سابقه سرانه  فضای سبز شهر ساری ، ۵ هزار فرصت شغلی نیز با بهره برداری از این طرحها ایجاد می شود .

وی خاطر نشان کرد : مدیریت شهری اگرچه تکلیفی در حوزه اشتغال ندارد ولی به منظور کمک به کاهش عوارض منفی بیکاری برای خیلی از پروژه ها پیوست اشتغالزایی قائل شده است.

رئیس شورای شهر ساری افزود: ایجاد شهر بازی ساری در محل پارک جنگلی زارع  و جانمایی تله کابین در پارک جنگلی شهید نوبخت ( سکوتپه) جزو برنامه های ماست که شهر را بلحاظ توریست پذیری بیش از پیش متحول خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای طرح عظیم هدایت آبهای سطحی اشاره کرد و اظهار داشت : این طرح در سال ۱۳۷۰ تهیه شد ولی اجرای آن به تعویق افتاد تا اینکه در شورای چهارم مصمم شدیم آنرا عملیاتی کنیم و با عنایت به اینکه معضل آبگرفتگی معابربسیار آزار دهنده شده بود این پروژه با همه دشواریها و موانع و خصوصا هزینه بالایش به سرعت پیگیری و با اهتمام ویژه شهردار محترم و همکارانش و البته با همکاری و همراهی شهروندان عزیز و صرف ۱۶۷ میلیارد تومان پیشرفت شگرفی داشته و از مرز ۵۰ کیلومتر عبور کرده است.

شمشیربند افزود: نهضت آسفالت  نیز در دوره چهارم فعالیت شورای شهر ساری با صرف ۱۵۵ میلیارد تومان اجرا و تاکنون قریب به دو میلیون متر مربع از معابر مرکز استان زیرسازی و آسفالت شده و بنابراین نهضت آسفالت در ساری رونق گرفته و همچنان ادامه دارد و میتوان قائل شد که توسعه ساری طی این چهار سال کاملا محسوس است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار