رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۳ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 11 May
  • یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
  • کد خبر : 8626
  • چاپ خبر : بهبود مسایل زیست محیطی از معیارهای شهر پایدار و توسعه یافته است

شهردار شیراز با بیان اینکه بهبود مسایل زیست محیطی از معیارهای شهر پایدار و توسعه یافته است، گفت: هر چه میزان رضایتمندی شهروندان افزایش یابد شهر شاداب تر می شود و در سلامت جسم و روح مؤثر خواهد بود.

به گزارش شورانیوز از شیراز، سومین مراسم افتتاح پروژه های شهرداری شیراز در سال ۹۶ با افتتاح ۲ پروژه زیست محیطی و یک طرح عمرانی با اعتبار ۱۴۰۰ میلیارد ریال با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.

علیرضا پاک فطرت در تشریح پروژه بوستان سجادیه اظهار داشت: هدف از اجرای این پروژه تحکیم بنیان خانواده و افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد فضایی مناسب جهت گذران اوقات فراغت شهروندان در محیطی آرام است؛ این پروژه در امتداد رودخانه چنارراهدار و نزدیک به ارتفاعات و طبیعت زیبای جنوب منطقه به مساحت ۱۲ هزار مترمربع و با هزینه اجرا و تملک ۳۹ میلیارد ریال در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی افزود: باغ خانواده سبحان از دیگر پروژه هایی است که با هدف حفظ فضای سبز موجود و افزایش سرانه فضای سبز افتتاح می شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه باید فضاهایی در شهر باشد تا خانوده ها بتوانند یک روز خود را در کنار یکدیگر بگذرانند، خاطرنشان کرد: این پروژه به مساحت ۵ هزار مترمربع و با هزینه اجرا و تملک ۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جهت گذران اوقات فراغت خانواده ها به بهره برداری می رسد.

پاک فطرت با بیان اینکه اهالی منطقه ۹ دچار مشکلاتی بودند، اظهار داشت: این تهدیدات امروز تبدیل به فرصت شده اند؛ از اهالی خواهشمندم در حفظ و حراست این فضاها کوشا باشند.

وی ادامه داد: حدود ۵ سال پیش، در میانرود مردم درخواست داشتند برای عبور و مرورشان یک پل بر روی رودخانه احداث شود؛ اما امروز ۵ پل روی رودخانه چناراهدار(میانرود) احداث شده است.

شهردار شیراز درخصوص پروژه امتداد بولوار ۴۵ متری فرزانگان نیز گفت: این پروژه با بیش از ۷۴ میلیارد ریال اعتبار و با هدف کاهش تردد کامیون های سنگین به داخل شهرک بهاران و دسترسی به زیتون زار شهرداری و بیمارستان در حال ساخت که زمین آن از سوی شهرداری در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت، در راستای رضایتمندی شهروندان افتتاح شد.

رضا محمدیان عضو شورای شهر شیراز نیز در این مراسم با اشاره به تحولات ایجاد شده در پروژه های عمرانی شهر و به سرانجام رسیدن این پروژه ها طی سال گذشته و امسال گفت: این امر نتیجه تعامل خوب شورا و شهرداری است.

وی با تاکید بر اینکه اگر این تعامل بین شورا و شهرداری نبود هر چه فعالیت صورت می گرفت به نتیجه مطلوب نمی رسید، اظهار داشت: اگر کسی پس از ۴ الی ۵ سال به شیراز سفر کند متوجه تغییرات رخ داده، می شود.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار