رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
  • کد خبر : 8585
  • چاپ خبر : شورای شهر در پیگیری مصوبات کوتاهی کرده است
حجت‌الاسلام سیدمجید موسوی

شورای شهر در پیگیری مصوبات کوتاهی کرده است

عضو شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه شورای شهر قلب تپنده مردم شهر است، گفت: شورای شهر در پیگیری مصوبات کوتاهی کرده است.

به گزارش شورانیوز از همدان، حجت‌الاسلام سیدمجید موسوی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه شورای شهر برای این ایجاد شده که بازوی توانای مردم شهر در برطرف کردن مشکلات باشد، اظهار کرد: طبق قانون وظیفه شورا سیاستگذاری است و کار اجرایی به عهده شهرداری بوده و این شهرداری است که باید پاسخگوی شورای شهر باشد و شورا پاسخگوی مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر همدان مصوبات خوبی داشته است، افزود: مصوبات شورا به شهرداری ابلاغ شده اما شهرداری نه تنها کاری نکرده بلکه پاسخ خیلی از نامه‌ها را هم نداده و شورای شهر در پیگیری مصوبات کوتاهی کرده است.

موسوی یادآور شد: اگر شورا، شهرداری و دولت دست به دست دهند مشکلات قابل حل نیست بلکه باید بخش خصوصی ورود پیدا کند و وظیفه شورا و دولت این است که شرایط را برای سرمایه‌گذاران مهیا کند؛ به طور مثال شورای شهر باید پرفسور سمیعی را که به دنبال مجتمع پزشکی در همدان است، کمک کند.

این عضو شورای شهر همدان با اشاره به احداث شهرک پزشکان در همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه خیابان بوعلی تبدیل به بیمارستان شده است، قرار شد مطب پزشکان از آنجا به شهرکی منتقل شوند که سرمایه‌گذاری نیز با سرمایه ۵ میلیارد تومانی برای ایجاد این شهرک داوطلب شد و شهرداری کافی بود به خود زحمت دهد و با مسکن و شهرسازی به توافق برسد و زمین را در اختیار این سرمایه‌گذار قرار دهد تا همدان به پایلوت پزشکی غرب کشور تبدیل شود.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری پاسخی درباره اجرای مصوبات به شورای شهر نداده است، عنوان کرد: در زمینه گنبد تالار قرآن شورای شهر همدان مصوبه داده و بارها از شهردار سوال کرده که متأسفانه پاسخی داده نشد.

موسوی درباره احداث ایستگاه قطار در شهر همدان، بیان کرد: مسئولان استان تصمیم گرفتن ایستگاه داخل شهر همدان و در جنب پارک ملل ایجاد شود اما زمزمه‌هایی ایجاد شده که قرار است ایستگاه در کنار ترمینال اتوبوس‌های همدان ساخته شود که به ضرر همدان است مگر اینکه به صورت زیرگذر باشد.

دیگر عضو شورای شهر همدان گفت: قرار بود در شورای چهارم به ورودی‌های شهر توجه شود اما فقط در ورودی تهران کاری شد و در جاهای دیگر کاری نشد.

محمد پرزاد با بیان اینکه در توانمندسازی مناطق همدان باید در دوره چهارم شورا پیگیری‌ها انجام می‌گرفت، اظهار کرد: اعضای شورای شهر باید بتوانند بدون وابستگی‌های سیاسی و خانوادگی کار کنند اما متأسفانه در دوره چهارم این مسأله دیده نشد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در شهر همدان، خاطرنشان کرد: در هیچ دوره‌ای به بحث سرمایه‌گذاری به این خوبی نگاه نشد.

وی درباره احداث شهرک پزشکان در همدان نیز عنوان کرد: دکتر سمیعی از روی ارادت خود می‌خواهد بیمارستانی در همدان احداث کند اما در همدان ما کاری نکردیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار