رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۵ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 13 May
  • شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
  • کد خبر : 8545
  • چاپ خبر : شورا به عنوان شیوه ای قابل اجرا در مدیریت سیاسیی جامعه اسلامی پذیرفته شده

دبیر شورای شهر کرج ضمن تبریک به مناسبت روز ملی شورا های شهر و روستا گفت: شورا به عنوان شیوه ای قابل اجرا در مدیریت سیاسیی جامعه اسلامی پذیرفته شده و بر آن تاکید شده است.

به گزارش شورانیوز از کرج  ، مصطفی سعیدی سیرائی اظهار داشت: نهم اردیبهشت ماه در تقویم ایران اسلامی بیانگر رشد و بلوغ حضور مردم در عرصه نقش‌آفرینی کشور است چراکه عضویت در نهاد توانمند و تاثیرگذار شوراهای اسلامی شهروروستا که نمونه متعالی از مردم ‌سالاری دینی در جامعه ایران اسلامی است، فرصتی طلایی برای مسئولان خدمتگزار به مردم شایسته خدمت فراهم آورده است زیرا اقدامات موثر و عملی شوراها در مناطق مختلف زمینه رضایتمندی مردم از خدمت رسانی را به نمایش گذاشته و اعتماد عمومی را افزایش خواهد داد.

 

وی گفت: بی‌شک امروز شوراهای اسلامی شهر نماد اقتدار حضور اجتماعی مردم در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ گرایانه و ارتقا روحیه همکاری عمومی و استفاده از خرد جمعی است و بسترهای پنهان و آشکار موجود در شوراها یکی از مهم ‌ترین ظرفیت‌های پیشبرد اقتصاد مقاومتی است.

 

دبیر شورای اسلامی شهر کرج افزود: بحث شورا در قرآن و اسلام جزء ذات دین مبین اسلام می باشد که هم قرآن و هم اسلام سرسختانه با استبداد مقابله می کنند به همین لحاظ افراد نسبت به یکدیگر برتری ندارند. از سوی دیگر شورا در چهارچوب نظریه حاکمیت مردم می گنجد که در آن هر یک از افراد مردم مساویند و بدون سلطه یکی بر دیگری، در تعیین سرنوشت خویش حسب السهم نقش تعیین کننده دارند.

 

این مسئول خاطر نشان کرد: شروع به کار شوراهای اسلامی از ۹ اردیبهشت سال ۱۳۷۸ و همزمان با پیام تاریخی حضرت امام در خصوص شوراها و با صدور پیام ویژه ای از سوی مقام معظم رهبری آغاز گردید و امروز شاهد فعالیت گسترده این نهاد مردمی در کل کشور هستیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار