رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۳ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 11 May
  • چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
  • کد خبر : 8462
  • چاپ خبر : در راستای صلح و همزیسستی شهرها گام برداریم
افتتاحیه اجلاس شهرداران جهان اسلام

در راستای صلح و همزیسستی شهرها گام برداریم

نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام عصر امروز در مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش شورانیوز از مشهد ، سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد در مراسم افتتاحیه این اجلاس گفت: پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ میلادی جایگاهی است که یکی از مهمترین اشخاص و شهرها را در حوزه رشد و شکوفایی تمدن اسلامی به سراسر گیتی معرفی می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در این جهان پرتلاطم وضعیت دیگری نیز وجود دارد، توضیح داد: جهانی شدن و ظهور بازیگران شهری در عرصه‌های بین المللی فضایی را فراهم ساخته تا برنامه‌ریزان و مدیران شهری به هم نزدیک شده و در انتقال تجارب شهری همکاری‌های گسترده داشته باشند.

شهردار مشهد ادامه داد: این وضعیت موضوعی است که در کنفرانس‌های متعدد مورد تاکید قرار گرفته است. درک این وضعیت سبب می‌شود به توسعه روابط میان شهری با شهرهای جهان اسلام بیشتر اهمیت داده و در این حوزه تمدنی و در راستای صلح و همزیسستی شهرها گام برداریم.
مرتضوی اظهار کرد: همه به خوبی آگاهیم که چه در گذشته و چه در حال حاضر شهرهای دنیای اسلام تمدن‌های موثری را برای جهان به همراه داشته است.

نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه نیز به کار خود ادامه خواهد داد و بررسی راهکارهای افزایش همکاری بین شهرهای جهان اسلام را در دستور کار دارد.
بنا بر این گزارش مهدی جمالی نژاد، شهردار کلانشهر اصفهان نیز یکی از سخنرانان این اجلاس خواهد بود که درباره  گردشگری اسلامی سخنرانی خواهد کرد.
این اجلاس مصادف با مبعث رسول گرامی اسلام(ص)، به میزبانی مشهد مقدس آغاز شد و در آن درباره مسایل روز شهرهای بزرگ جهان اسلام تبادل نظر می شود.

در این اجلاس که به مناسبت انتخاب مشهدالرضا(ع) به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ برگزار می شود، مشهد الرضا(ع) میزبان ۴۰ شهردار و روسای هیئت‌های خارجی از ۲۷کشور جهان اسلام است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار