رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۴ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 12 May
  • پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
  • کد خبر : 8460
  • چاپ خبر : ابتدا باید مسؤولان در طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو شرکت کنند

دبیر شورای شهر کرج گفت: ابتدا باید مسؤولان در طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو شرکت کنند تا مردم نیز تشویق به این کار شوند.

به گزارش شورانیوز از کرج ، مصطفی سعیدی‌سیرایی اظهار داشت: حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب و آلوده‌ کردن محیط زیست از جمله ضروری‌ترین اولویت‌هایی است که نسل امروز با آن روبه‌رو است.

وی افزود: طرح‌های مختلفی برای تحقق این مهم هر از چندگاهی از سوی گروه‌های مردمی، تشکل‌های غیر دولتی، افراد دلسوز و همچنین نهادها و دستگاه‌های دولتی مطرح می‌شود.

نماینده مردم کرج در پارلمان شهری تصریح کرد: برخی از این  طرح‌ها در حقیقت پیشنهادهای فرهنگی است، به عنوان نمونه چندی است که طرحی تحت عنوان سه‌شنبه‌های بدون خودرو در برخی از شهرستان‌های استان البرز مطرح می‌شود.

سعیدی‌سیرایی گفت: بر اساس طرح فوق که برخی از نهادهای غیردولتی و تشکل‌های فرهنگی‌ به همراه دستگاه‌های اجرایی آن را مطرح کرده‌اند، به شهروندان پیشنهاد شده است تا روزهای سه‌شنبه هر هفته به جای استفاده از خودروی شخصی، با وسائل حمل و نقل عمومی و یا دوچرخه در سطح شهر تردد کنند.

وی بیان داشت: این طرح اقدام خوب و ارزشمندی است و در صورت نهادینه شدن، نتایج و دستاوردهای بسیاری به همراه خواهد داشت، اما باید توجه داشت که هیچ اقدامی بدون فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم و همچنین فرهنگ‌سازی صحیح به نتیجه نمی‌رسد.

دبیر شورای شهر کرج افزود: به عنوان نمونه اگر بخواهیم مردم را تشویق به تردد با دوچرخه در سطح شهر کنیم، ابتدا باید زیرساخت‌های لازم از جمله احداث خطوط دوچرخه‌سواری را در دستور کار قرار دهیم و بدون بهره‌مندی از این زیرساخت‌ها به نتیجه نخواهیم رسید.

سعیدی‌سیرایی با اشاره به حمایت برخی از مسؤولان از طرح فوق گفت: این حمایت‌ها قابل تقدیر است، اما مدیران باید ابتدا خودشان پیش‌قدم شوند و یک روز در هفته از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، تا مردم نیز تشویق به این کار شوند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار