رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
  • کد خبر : 8423
  • چاپ خبر : توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان مهمترین شاخص عملکرد شورا و شهرداری

نماینده استان چهار محال و بختیاری در شورای عالی استان ها گفت: توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان مهمترین شاخص عملکرد شورا و شهرداری است.

به گزارش شورانیوز  ، اکبر منصوری رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه های دومین روز بزرگداشت هفته ملی شوراها با عنوان (شورا، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) اظهارداشت: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی مردمی بودن آن است و باید آنچه در ظرفیت قانون قابل واگذاری به شوراهاست، به آنها انتقال یابد.

وی بنیان گذاری شوراها را الهی دانست و افزود: باید استراتژی تدوین شده ای در مدیریت شهری و روستایی وجود داشته باشد و شوراها خود نقشه راه توسعه را تدوین کنند و منتظر نمانند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ظرفیت شوراهای اسلامی شهر و روستا نسبت به ارائه مستقیم طرح در مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: شوراها باید در سال ۹۶ نسبت به بازبینی اقدامات، محسوس کردن فعالیت ها و ترسیم افق ها برنامه داشته باشند.سیاست های اقتصاد مقاومتی در همه اجزای شهر و مدیریت شهری قابل اجرا است . از تولید تا مصرف، از فرهنگ تا صنعت، از تبلیغ تابلوی شهری تا ساخت و ساز منطبق با الگوهای بهینه مصرف، مصالح و انرژی، الگوهای بهینه حمل و نقل تا شیوه‌های مدیریت پسماند, همگی قابل الگوسازی و مصداق سازی در اقتصاد مقاومتی است .

منصوری گفت: توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی به عنوان مهمترین شاخص عملکرد شورا و شهرداری است

وی ادامه داد: ایجاد منابع درآمد پایدار برای شهر مانند احداث هتل، مراکز گردشگری، تفریحی، فرهنگی و تجاری در اشتغالزایی نقش موثری دارد و می تواند شهر را از رکود اشتغال در آورد.

منصوری همچنین اظهار داشت: از بین بردن بروکراسی های زاید اداری و پیچیده گی ها و حذف کاغذ بازی اداری، حذف مشاغل و پست های متجانس از طریق تسریع در عملیاتی کردن پروژه ها و همچنین استقرار چارت سازمانی یکی دیگر از مولفه های تسریع اهداف شورا به شمار می رود.

وی در این راستا راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در مدیریت شهر و روستا با تاکید بر تولید و اشتغال را به شرح ذیل به شوراهای زیرمجموعه ابلاغ کرد:

۱-  استفاده از محصولات دانش بنیان در حوزه خدمات شهری و روستایی با بهره گیری از نخبگان و متخصصان توانمند که باعث افزایش سطح کیفیت و خدمت رسانی در این حوزه خواهد شد

۲-  استفاده از روشهای نوین در مدیریت پسماند; مدیران و شوراهای شهری و روستایی می‌بایست روشهایی را بکار گیرند تا علاوه بر جلوگیری از دفع غیر اصولی پسماند و کمک به حفظ محیط زیست،بتوانند مراحل بازگشت و استفاده این سرمایه به اقتصاد و ایجاد اشتغال فراهم سازند .

۳- در اختیار قراردادن فضا و خدمات رایگان جهت حمایت از جوانان و نخبگان محلی جهت کارآفرینی و ایجاد اشتغال در تخصص های مختلف و نوین .

۴-  تعریف و تدوین زنجیره تولید یک محصول (مانند نان و میوه و …) و مشخص کردن سهم مدیریت شهری در آن زنجیره از تولید به مصرف و برنامه ریزی برای آن جهت حمایت از تولید داخلی و ایجاد کیفیت تولید محصول (میادین میوه و تره بار).

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار