رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
  • کد خبر : 8319
  • چاپ خبر : اجلاسیه‌ای به وسعت اجلاسیه شهرداران جهان اسلام در کشور وجود نداشته

مشاور و رییس حوزه شهردار مشهد گفت: طی چند سال گذشته اجلاسیه‌ای به وسعت اجلاسیه شهرداران جهان اسلام در کشور وجود نداشته و این موضوع یکی از فرصت‌های کشور به شمار می‌رود.

به گزارش شورانیوز از مشهد ، مجید پیراسته با بیان اینکه اجلاس شهرداران جهان اسلام سومین اجلاسی است که شهرداری مشهد در راستای نامگذاری مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار می‌کند، اظهار کرد: ۲ اجلاس مهم جوانان کشورهای اسلامی و اجلاس جامعه ایمن سال گذشته باکیفیتی بسیار عالی توسط شهرداری مشهد برگزار شد و رضایت‌مندی بی‌نظیری را از سوی شرکت‌کنندگان در این ۲ اجلاسیه شاهد بودیم.
وی ادامه داد: اجلاس سوم در تاریخ های پنجم، ششم و هفتم اردیبهشت ماه سال جاری تحت عنوان اجلاس شهرداران جهان اسلام برگزار می‌‎شود.
مشاور و رییس حوزه شهردار مشهد در خصوص شرکت‌کنندگان و شهرداران حاضر در این مراسم گفت: در اجلاس شهرداران جهان اسلام، ۳۴ شهردار شهرهای اسلامی از ۲۲ کشور شرکت خواهند کرد.
وی ادامه داد: شهرداران بانکوک، نجف، کربلا، بغداد، مزارشریف، بلخ، کراچی، لاهور،کویته، پیشاور، صور لبنان، نبتیه، آدیس آبابا، دارالسلام، الجزیره، سارایوو و تعدادی دیگر از شهرداران میهامانان این اجلاس هستند.
پیراسته با بیان اینکه گسترش دیپلماسی عمومی و ترویج فرهنگ رضوی از جمله اهداف این اجلاس است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام بسیار پر توان و مستعد برای رخ نمایی توانمندی‌ها، ویژگی‌ها و برجستگی ایران و خطه خراسان است و البته به عنوان یک شهر بین المللی و بزرگترین کلانشهر زیارتی دنیا مطرح است، ضرورت داشت ما در اجلاس شهرداران جهان اسلام به بحث بررسی فرصت‌ها و چالش‌های مدیریت شهری در شهرهای اسلامی بپردازیم.
وی افزود: همچنین مباحثی مثل اشتراک تجارت شهرها در زمینه پذیریش گردشگر با تکیه بر گردشگری مذهبی، اقتصاد شهری و حصول درآمدهای پایدار، نقش پایتخت فرهنگی در توسعه شهرها، موضوع معماری اسلامی در شهرها، تقویت شبکه‌های اسلامی در عصر جهانی شدن، دیپلماسی شهری و پیمان دوستی شهرهای اسلامی از جمله اهداف دیگر این اجلاس است.
مشاور و رییس حوزه شهردار مشهد با بیان این بجز مباحث استقبال، مشایعت و بدرقه میهمانان، مهمترین برنامه ما علاوه بر اجلاس، زیارت حرم مطهر رضوی است، خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه و اختتامیه، نشست با شهرداران و طرح مسایل مورد نظر و بازدید از بخش‌های فرهنگی و زیارتی و گردشگری شهر مشهد از جمله برنامه‌های اجلاسیه فوق است.
وی افزود: طی چند سال گذشته اجلاسیه‌ای به وسعت اجلاسیه شهرداران جهان اسلام در کشور وجود نداشته و این موضوع یکی از فرصت‌های کشور به شمار می‌رود؛ در حالی که همه باید برای برگزاری هر چه پرتوان‌تر این اجلاسیه قدم بردارند، اما اتفاقات خوبی در استان نمی‌افتد و باید در این رابطه، برخی‌ها خرد خود را به کار انداخته و دست از اغراض خود بردارند تا اجلاسیه شهرداران جهان اسلام، همانطور که در تقویم پایتخت فرهنگی جهان اسلام آمده به خوبی برگزار شود.
پیراسته همچنین در خصوص همزمانی اجلاس شهرداران با اجلاسیه زنان وزرای جهان اسلام، ضمن گلایه از تداخل این برنامه‌ها، گفت: علی رغم اینکه در جلسات مختلف برنامه اجلاس شهرداران جهان اسلام اعلام و در تقویم قرار گرفته است اما به نظر می‌رسد نگاه‌های نامناسب عده‌ای قصد به حاشیه کشاندن اجلاسیه شهرداران جهان اسلام دارند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار