رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۵ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 13 May
  • چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
  • کد خبر : 8295
  • چاپ خبر : اولین کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت شهری در سطح بین الملل در مشهد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه شهرداری ۵۰۰ خدمت به مردم ارائه می کند، افزود: اولین کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت شهری در سطح بین الملل و هشتمین دوره آن در سطح ملی در مشهد برگزار می شود.

به گزارش شورانیوز از مشهد، محمد کمال سرویها رئیس شورای شهر مشهد امروز(۳۰ فروردین) در نشست خبری اولین کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت شهری در سطح بین الملل و هشتمین دوره در سطح ملی که در تالار شهر برگزار شد، گفت:این کنفرانس اقدامی است که مرکز پژوهشهای دانشگاه فردوسی مشهد، شهرداری و شورای شهر که تقریبا ۹ ماه به صورت جدی درگیر آن شدند و امیدواریم اثرات خوبی داشته باشد.

 

وی افزود:اگر کشورمان را بعد از انقلاب رصد کرده باشیم در ابتدای انقلاب نزدیک به ۷۰ درصد مردم روستا نشین و ۳۰ درصد هم در شهرهای بزرگ ساکن بودند اما اکنون که بیش از سه دهه از انقلاب می گذرد توزیع جمعیت برعکس شوده یعنی در کلان شهرها ۷۰ درصد جمعیت و در روستاها و شهرهای کوچک ۳۰ درصد جمعیت ساکن هستند.

 

سرویها اظهار داشت:شکل گیری شهرهای بزرگ در کشورهای در حال توسعه پیامدهایی را به دنبال دارد که ساکنین باید تعاملاتی را داشته باشند تا بتوانند مدیریت شهری را پیش ببرند و با ایجاد کسب و کار بتوانند زندگی سالمی را داشته باشند.

 

رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد:زمانی که این جمعیت در شهرهای بزرگ شکل گرفت خلاقیت و نوآوری در گروههای مختلف خود را نشان می دهد، تجارت و مشارکت و به اشتراک گذاری فرهنگ ها خود را نمایان می کند لذا نمی توانیم بدون برنامه ریزی شاهد ارتقاء فرهنگ شهروندی باشیم و برای دستیابی به آن باید برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.

 

وی بیان کرد: در سنوات گذشته ۷ دوره کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت شهری در سطح ملی برگزار شد ولی در سال جاری با توجه به اینکه مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است تصمیم گرفته شد که هشتمین دوره این کنفرانس در سطح ملی و اولین دوره آن در سطح بین المللی انجام شود.

 

رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: شرکت کنندگان در این کنفرانس بین المللی از کشورهای عراق، ترکیه، افغانستانف پاکستان، کشورهای عضو خاورمیانه، شرق آسیا، شهرهای منتخب قاره آفریقا و شرق اروپا خواهند بود.

سرویها بیان دیدگاههای مختلف بین نخبگان، دستیابی به معیارهای شاخص های پایتخت فرهنگی جهان اسلام از لابه لای مقالات مطرح شده و بهره گیری از تجربیات بین المللی و ملی را از اهداف این کنفرانس دانست و افزود:امیدواریم اهداف این مجموعه بتواند گره هایی از زائران و مجاوران بگشاید.

 

رئیس شورای اسلامی مشهد با بیان اینکه شهرداری ۵۰۰ خدمت به شهروندان ارائه می کند، گفت:تلاش برای رفع مشکلات مردم، خوش بینی آنها به مدیریت شهری و کاهش معضلات از دیگر اهداف ما در مجموعه مدیریت شهری می باشد.

 

وی با اشاره به اینکه باید جامعه دانشگاهی را با مدیریت اجرایی پیوند بدهیم، اظهار داشت:هنر شورای شهر و شهرداری باید این باشد که تفکر علمی و کانون های دانش بنیان کشور که مرتبط با مدیریت شهری است را به قوانین شهری نزدیک کنیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار