رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۳ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 11 May
  • چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
  • کد خبر : 8293
  • چاپ خبر : بانک‌ها با سودهای کلان نمی‌توانند اقتصاد بیمار را احیا کنند

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر شیراز با یادآوری نقش بانک‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی بر این نکته تأکید کرد که بانک‌ها با سودهای کلان نمی‌توانند اقتصاد بیمار را احیا کنند.

به گزارش شورانیوز از شیراز ، محمدتقی تذروی، رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر شیراز ، با اشاره به نام‌گذاری سال به نام «اقتصاد مقاومتی؛‌ تولید و اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری گفت:‌ این یک موضوع اساسی است که مقام معظم رهبری چندین سال است که بر روی بحث اقتصاد صحبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه شاید مهم‌ترین موضوعی که ایشان مطرح می‌کنند بحث اقتصاد مقاومتی است، افزود: اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری با اقتصاد ریاضتی فرق می‌کند اما متأسفانه برخی تفسیرشان از اقتصاد مقاومتی این‌گونه است.

شاید اقتصاد بتواند یک کشور را زمین‌گیر کند

تذروی با تصریح اینکه اقتصاد برای مردم بسیار اهمیت دارد و شاید چیزی که می‌تواند یک کشور را زمین‌گیر کند، همین موضوع اقتصاد است، گفت: سال گذشته مقام معظم رهبری نام سال را «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» و امسال هم به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» نامگذاری کردند و برداشت من از این مسئله آن است که معظم‌له همان صحبت سال گذشته را به‌صورت واضح‌تر بیان کردند که اقتصاد مقاومتی باید در چارچوب تولید و در کنار آن اشتغال باشد.

بانک‌ها با سودهای کلان نمی‌توانند اقتصاد بیمار را احیا کنند

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه معظم‌له همه مسئولان و دست‌اندرکاران را پای میز کار نشاندند، گفت: ایشان بر روی رفع موانع بانکی، مبارزه با قاچاق کالا،‌ رفع مشکلات تولیدی و همچنین نیروهای کار تأکید کردند. ضمن اینکه باید بدانیم بانک‌ها با سودهای کلان نمی‌توانند اقتصاد بیمار را احیا کنند.

وی به مشکلات واحدهای تولیدی و کارگاهی در شهر شیراز اشاره کرد و گفت: اکنون برخی از مراکز اقتصادی و تولیدی و کارگاه‌های کوچک ما در شهرک صنعتی دچار مشکل هستند وقتی به بررسی مشکلات آن‌ها می‌پردازیم می‌بینیم که در اقساط وامشان مانده‌اند و نمی‌توانند نیروی کار بگیرند.

رونق چرخه تولید، مسلماً به ایجاد اشتغال منتهی می‌شود

تذروی بر لزوم رفع مشکلات موانع تولید کرد و گفت: اگر چرخه تولید راه بیفتد خود به خود ایجاد اشتغال می‌شود لذا مقام معظم رهبری صراحتاً اعلام کردند که دولتمردان و مسئولان قدم‌هایی در این زمینه برداشته‌اند اما آن چیزی که مدنظر من بوده به انجام نرسیده است و زمانی این مسئله محقق شده است که مردم این موضوع را سر سفره‌های خود ببینند و لمس کنند.

شعارهای سال ترسیم خط سیر مسئولان است

وی، شعارهای سال را که هر ساله مقام معظم رهبری انتخاب می‌کنند، ترسیم خط سیر برای تمام مسئولان دانست و گفت: معظم‌له با این کار به مسئولان می‌گویند که در چه مسیری حرکت کنند و امسال نیز تأکید دارند که مسئولان قدم‌های خود را در مسئله اقتصاد، تولید و اشتغال محکم بردارند.

اشاره به نقش شهرداری در تحقق شعار سال

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه به نقش شهرداری و شورای شهر شیراز در زمینه تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: ما می‌توانیم از ضریب عوارض کمتری را از مراکز تجاری بگیریم و در کنار آن به تولید کمک کنیم. اگر کارگاه‌های تولیدی بخواهند در این شهر فعالیت کنند، ما یا باید آنان را از عوارض معاف کنیم یا اینکه بگذاریم در زمان تولید، از آنان عوارض دریافت کنیم نه اینکه از همان ابتدا از او عوارض دریافت کنیم.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر در برخی از پروژه‌های شهرداری معمولاً ۵۰۰ یا حتی ۸۰۰ کارگر مشغول به فعالیت هستند و باید به فکر این باشیم زمانی که یک پروژه به اتمام رسید بلافاصله پروژه دیگری تعریف کنیم تا این کارگران در آنجا مشغول به کار شوند چرا که در این غیر صورت تعداد بیشماری از کارگران بیکار می‌شوند.

تذروی همچنین یادآور شد که شهرداری قریب به ۸ هزار پرسنل دارد که در آن فعالیت می‌کنند و در کنار آن بیش از ۱۰۰ پروژه داریم و دائم این پروژه‌ها فعال هستند لذا شاید در قالب اقتصاد مقاومتی کار می‌کنیم.

باید از سرمایه‌گذاران خود حمایت کنیم

عضو شورای شهر شیراز گفت: یکی از قدم‌هایی که می‌توانیم برای اقتصاد مقاومتی برداریم این است که سرمایه‌گذاران را حمایت کرده و جلوی آن‌ها فرش قرمز پهن کنیم تا در شهر و استان ما سرمایه‌گذاری کنند زیرا سرمایه‌گذاری که در اینجا فعالیت می‌کند که نیروهای مورد نیاز خود را از خارج از کشور که تأمین نمی‌کند، بلکه از نیروهای بومی منطقه باید استفاده کند و این همان ایجاد اشتغال است.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به اینکه در سال گذشته به عملکرد شهرداری و شورای شهر شیراز در بحث اقتصاد مقاومتی چه نمره‌ای می‌دهید، گفت:‌ اگر بحث صرفه‌جویی باشد می‌توانیم نمره خوبی دهیم و قریب ۵۰ را از ۱۰۰ می‌دهیم و اگر بحث اشتغال باشد، همین اندازه که توانستیم رکود کاری را در مجموعه شهرداری ایجاد نکنیم، نمره خوبی می‌توان به آن داد اما باز هم لازم است در این مسیرها گام برداریم.

تذروی وحدت و همدلی تمام ارکان‌ها و دستگاه‌های مختلف در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی یادآور شد و گفت: ما نیاز به یک نخ تسبیح داریم تا همه مسئولان و دستگاه‌ها را به هم وصل کند یعنی پای یک میز نمایندگانی از تمام ادارات مورد نیاز نظیر بیمه، دارایی و غیره حاضر باشند تا در هر جایی که به مشکل برخوردیم آنان برای رفع مشکل اقدام کنند.

نیازمند راه‌اندازی قرارگاه اقتصاد مقاومتی هستیم

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد که برای تولیدات بالا ما نیاز به راه‌اندازی قرارگاه اقتصاد مقاومتی داریم و این از دست مردم بر نمی‌آید؛ مردم تولیدکننده هستند و ما باید آن‌ها را به قرارگاه بیاوریم و مشکلات آن‌ها را با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف بررسی و حل کنیم اما متأسفانه همگان می‌گویند ما خودمان توانمندیم و می‌توانیم کار کنیم در حالی که نیاز به یک مدیریت استانی داریم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار