رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۲۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 5 May
  • چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
  • کد خبر : 8262
  • چاپ خبر : رویکرد شورای چهارم بر پایه عدالت محوری و توجه به مناطق کم‌برخوردار بوده است

رییس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر مشهد گفت: رویکرد شورای چهارم شهر مشهد در طول ۴ سال فعالیت خود بر پایه عدالت محوری و توجه به مناطق کم‌برخوردار بوده است

به گزارش شورانیوز از مشهد ، غلامحسین صاحبی در نشستی گفت: شورای اسلامی شهر مشهد در دوره چهارم ۲۵ عضو دارد که تقریباً تمامی اعضاء از رزمندگان دوران دفاع مقدس و نیروهای ارزشی می‌باشند که به همین علت رویکرد این شورا بر پایه عدالت محوری و توجه به مناطق کم‌برخوردار بوده است.

وی افزود: با توجه به همین رویکرد و انتظاری که از شورای اسلامی شهر ارزشی در خصوص توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار وجود داشت در اولین جلسه پیشنهاد تشکیل کمیسیون ویژه حاشیه شهر ارائه و به تصویب رسید.

صاحبی با اشاره به مدیریت شهری در دوران گذشته گفت: در دوران مدیریت گذشته شهر مشهد حاشیه‌نشینی را از اثرات مهاجرت مردم از روستاها به شهر دانسته و خود را در قبال خدمت‌رسانی به این قشر مسوول نمی‌دانستند و نگاه توسعه به سمت غرب مشهد بوده در صورتی در شرق مناطقی مانند گلشهر، دروی و… با توجه به اینکه از ۴۰ سال قبل جزء شهر بوده اما مدیریت شهری در این مناطق وجود نداشته است.

رییس کمیسیون خدمات شهری، محیط‌زیست و سلامتی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص سرانه فضای سبز در حاشیه شهر بیان داشت: در ابتدای شورای چهارم سرانه فضای سبز شهر مشهد برای هر نفر ۱۱٫۳ مترمربع بود که این سرانه در بعضی مناطق بین ۳۸ تا ۴۵ مترمربع و در مناطق حاشیه شهر بین ۲ تا ۳ متر بود که نشان دهنده اختلاف بسیار زیاد در بین مناطق مختلف شهر بود اما با اقدامات انجام گرفته در چند سال اخیر امروز سرانه فضای سبز در حاشیه شهر به حدود ۶ مترمربع رسیده است.

وی عنوان کرد: طرح اگو بیش از ۲۰ سال است که شروع شده و به علت کم‌توجهی و عدم وجود اعتبارات لازم بی نتیجه باقی‌مانده بود که با ورود شورای شهر و مصوبات بسیار خوب این طرح سرعت گرفته و با جدیت در حال اجرا است، همچنین پروژه پاک‌سازی کشف رود نیز از دیگر اقدامات بسیار خوب در این دوره بوده است که همچنان با سرعت و جدیت در حال اجرا می‌باشد.

در ادامه این جلسه محسن انتظاری هروی عضو شورای اسلامی شهر نیز در خصوص فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده توسط شورای اسلامی شهر گزارشی ارائه و گفت: اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در دوره چهارم افراد دارای سوابق بسیار خوبی هستند که این مهم باعث تشکیل شورایی منسجم، همدل و همراه شده و این موارد سبب ایجاد رویکرد جهادی در این شورا شده است که همین رویکرد منجر به انتخاب شهرداری جهادی برای شهر و تمامی مناطق سیزده گانه شده است.

انتظاری بیان کرد: هدف شورای چهارم توسعه متوازن و عدالت محور بوده است که این تغییر رویکرد در همین منطقه کاملاً مشهود است. خوب است مردم اقدامات انجام گرفته در این شورا و شهرداری را با گذشته مقایسه نمایند که با توجه به مشکلات موجود اقتصادی کشور چگونه فعالیت‌های چشمگیری از جمله قطارشهری را انجام داده است که هزینه هر کیلومتر احداث آن در حدود ۱۵۰ میلیارد تومان می‌باشد و امروز بعد از شهر تهران و در بین کلان‌شهرها بزرگ‌ترین اقدامات در این زمینه در مشهد انجام گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص سؤالات شهروندان در خصوص اتوبوس‌های فرسوده گفت: در حال حاضر ناوگان حمل و نقل شهر مشهد ۳۰۰۰ اتوبوس احتیاج دارد که طبق قانون تأمین آن وظیفه وزارت کشور است که رییس‌جمهور نیز در سفر به مشهد قول تعلق ۲۰۰ دستگاه اتوبوس را داد که به دلیل مشکلات موجود فقط مبلغی در حدود ۲۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص یافت در صورتی که قیمت هر اتوبوس در حدود ۷۰۰ میلیون تومان است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار