رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 27 April
  • چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
  • کد خبر : 8259
  • چاپ خبر : شهرداری مسؤولیتی در ارتباط با جانمایی و دفن بهداشتی زباله ندارد

عضو شورای اسلامی شهرستان ساری در باره وضعیت زباله ساری و افق پیش رو اظهار کرد: شهرداری ساری مسؤولیتی در ارتباط با جانمایی و دفن بهداشتی زباله ندارد و کارِ جمع‌آوری و حمل زباله توسط شهرداری ساری انجام می‌شود.

به گزارش شورانیوز از ساری ،مسعود پیری با بیان اینکه در طول روز ۲۵۰ تن زباله داریم، افزود: با توجه به دفن غیربهداشتی زباله در منطقه چهاردانگه ساری پیگیر راه‌اندازی کارخانه زباله‌سوز هستیم.

وی با اشاره به پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی کارخانه زباله‌سوز، بیان کرد: کارخانه زباله‌سوز امسال به ‌بهره‌برداری می‌رسد.

عضو شورای اسلامی شهرستان ساری با اعلام اینکه سالانه ۲۰ میلیارد تومان برای جمع‌آوری و حمل زباله به شهرداری ساری تحمیل می‌شود، اضافه کرد: در صورت راه‌اندازی کارخانه زباله‌سوز این مبالغ مدیریت می‌شود.

پیری تصریح کرد: همچنین به‌منظور کاهش اثرات مخرب زباله در محیط تکنولوژی نانو بکار گرفته شد تا شیرابه زباله تصفیه شده و تبدیل به آب صنعتی و وارد چرخه کشاورزی و صنعت شود.

وی یادآور شد یکی از مهمترین راههای کاهش معضل زباله ، مدیریت تولید زباله توسط شهروندان و کاستن از میزان آن می باشد بنابراین شهروندان عزیز اگر روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم زباله کمتر تولید کنند در سال مبالغ قابل توجهی به منابع شهرداری ساری افزوده می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهرستان ساری با بیان اینکه کانکس‌هایی از سوی شهرداری ساری برای طرح تفکیک زباله از مبدأ در نظر گرفته شده است، گفت: درخواست ما از مردم این است مشارکت کنند که در صورت تحویل زباله خشک از پرداخت عوارض پسماند نیز معاف می‌شوند.

لازم به یادآوری است تنها زباله های شهر ساری به منطقه پشتکوه منتقل نمی شود بلکه زباله برخی بخشهای شهرستان نیز در همین منطقه دفن میگردد و لذا همکاری مسئولان اجرایی برای  حل مشکلات زیست محیطی منطقه ضروری  است.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار