رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۴ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 12 May
  • دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
  • کد خبر : 8175
  • چاپ خبر : خرید بخشی از باغ‌های سطح شهر توسط شهرداری شیراز

شهردار شیراز با اشاره به خرید بخشی از باغ‌های سطح شهر توسط شهرداری، این اقدام را در راستای کمک به حفظ باغ‌ها و طبیعت زیبای شیراز و تداوم پاکی هوای این شهر عنوان کرد.

به گزارش شورانیوز از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت در حاشیه بازدید از روند ساماندهی باغ‌های محدوده بلوار شهید چمران شیراز، اظهار داشت: با خرید بخشی از باغات واقع در ضلع شمالی بلوار شهید چمران، امکان حفظ باغ‌ها و استفاده مطلوب‌تر شهروندان از این فضاها فراهم شده است.

وی با اشاره به طرح شهرداری برای احداث پیاده‌راه در دل باغ‌های محدوده منطقه شش شیراز، گفت: قطعا این اقدام با اقبال عمومی مردم همراه خواهد بود و زمینه‌ای برای تشویق به پیاده‌روی و تلاش در راستای سلامت هرچه مطلوب‌تر جسمی شهروندان است.
شهردار شیراز با بیان اینکه شهروند سالم و با نشاط، شهری توسعه یافته و رو به رشد را ایجاد خواهد کرد، اظهار داشت: برای داشتن محیط شهری مطلوب، باید رفاه و آسایش شهروندان را بسترسازی کرد.
پاک‌فطرت با اشاره به برنامه شهرداری برای احداث باغ ۳۳ هکتاری بهشت، این طرح را پروژه‌ای بی نظیر برشمرد که در حاشیه نهراعظم شیراز اجرا می‌شود تا بهشتی زمینی برای شهروندان تداعی شود.
شهردار شیراز با بیان اینکه باغات شیراز در تمام کشور بی‌نظیر است، خاطرنشان کرد: شهرداری برای حفظ باغ‌های شیراز به‌ویژه باغ‌های قصردشت، هر اقدامی که در توان و اختیار داشته باشد انجام خواهد داد؛ همانگونه که طی ۵ سال اخیر شاهد کاهش میزان تعرضات به باغ‌ها و حفظ مناسب‌تر این سرمایه‌های ارزشمند بوده‌ایم.
پاک‌فطرت با یادآوری اینکه یکی از اقدامات شهرداری برای حفظ باغ‌های شیراز، احیای قنوات و تامین آب مورد نیاز است، گفت: در روزهای پایانی سال گذشته، خداوند توفیق داد تا مسیر پیاده‌راهی را در چمران جنوبی افتتاح کنیم که اکنون شاهد استقبال بسیار خوب شهروندان از این حرکت هستیم.
شهردار شیراز افزود: با نظرخواهی از شهروندان، امکانات جدیدی در این مسیر ایجاد می‌شود؛ باغ‌های دیگری هم در این مسیر تملک شده تا بعد از بهسازی، برای استفاده مطلوب در اختیار مردم شیراز قرار گیرد.
پاک‌فطرت با بیان اینکه در آینده نزدیک بالغ بر ۴۰ هکتار از باغ‌های شیراز بهسازی شده و برای استفاده شهروندان آماده خواهد شد، ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی شورای شهر و شهرداری شیراز، توسعه همه جانبه شهر بود؛ در این مسیر تنها اقدامات عمرانی ملاک و مدنظر نبود بلکه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و عمرانی، تلاش‌های بی‌وقفه‌ای انجام شده است.
شهردار شیراز با بیان اینکه اجرای پروژه‌های بزرگراهی، پل‌سازی و … با هدف روان‌سازی ترافیک و جلوگیری از هدررفت وقت و انرژی و سرمایه شهروندان شیراز و کمک به زیبایی هرچه بهتر شهر انجام شده است، خاطرنشان کرد: تمام اقداماتی که شهرداری در سال‌های اخیر اجرا کرد، زمینه اشتغال و رونق اقتصادی را ایجاد کرده است.
پاک‌فطرت همچنین به ایجاد باغ گل‌ها توسط شهرداری شیراز اشاره کرد و گفت: باغ گل‌ها به مساحت ۱۰ هکتار در فضایی روح‌انگیز و جذاب با بهره‌گیری از انواع گل، در تمام طول سال طراوت را به شهروندان هدیه خواهد کرد.
وی افزود: طی سال‌های اخیر تعداد زیادی باغ با هدف حفظ باغ‌های قصردشت و دیگر باغ های سطح شهر، توسط شهرداری خریداری و در قالب باغ‌های خانواده و پارک های بزرگ در اختیار شهروندان قرار گرفته است.
شهردار شیراز ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته در راستای توسعه و نگهداری فضای سبز، هوای شهر شیراز نسبت به بقیه شهرها از لطافت خاصی برخوردار بوده و افتخار شهرداری شیراز این است که قاطعانه اعلام کند در سال ۹۵ حتی یک روز آلوده در این شهر نداشتیم.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار