رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۴ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 12 May
  • یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
  • کد خبر : 8129
  • چاپ خبر : لزوم چابکی سیستم اداری/تراکم نیروی انسانی توصیه شده معضل شهرداری شیراز

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اعتقاد دارد که برای اظهار نظر در مورد مسائل اجرایی خصوصا در حوزه شهرسازی و مدیریت شهری، نیازمند دانش و تجربه کافی هستیم .

به گزارش شورانیوز از فارس، سید کمال پاک فطرت یکشنبه ۲۷ فروردین در جمع خبرنگاران و در خصوص انتقادهای مطرح شده نسبت به عملکرد شورا و شهرداری، با تصریح اینکه خراب کردن همیشه آسانتر از ساختن و آبادانی است، گفت: اینکه تنها کنار گود بنشینیم و به آنها که با تمام وجود برای برد تلاش می‌کنند، فرمان بدهیم و از عملکردشان ایراد بگیریم، هیچ زمانی کار اصلاح نشده و نمی‌شود .

او با بیان اینکه بخشی از انتقادات مطرح شده نسبت به شورای چهارم و شهرداری شیراز را قبول دارد، گفت: در کنار پذیرش بخشی از کاستی‌هایی که مطرح می‌شود، برای ارزیابی عملکردها باید همه ابعاد را در نظر گرفت؛ داشته‌های مالی، نیروی انسانی، توان تجهیزاتی، مسائل قانونی و ….

پاک‌فطرت با تاکید براینکه می‌توان در فضایی مناسب و به‌دور از هرگونه شایبه سیاسی و گروهی، نقدها را شنید، گفت: برخی از کسانیکه امروز در قامت منتقد مصلح ورود کرده و با استفاده از ابزارهای مختلف سعی در تخریب تمام افراد و ساختارها دارند، باید در خصوص اینکه چرا تاکنون ساکت بودند پاسخگو باشند؛ این جدای از پاسخی است که باید برای آیندگان پیدا کنند!! اگرچه نقد کنندگان امروز توجیه‌کنندگان خوبی هم خواهند بود .

وی با بیان اینکه استفاده از زبان آمار و ارقام و انجام مقایسه، یکی از راه‌های بررسی عملکردها و ارزیابی فعالیت‌ها است، گفت: چه بپذیریم چه نپذیریم، طی پنج سال گذشته تحولات بزرگی در حوزه‌های مختلف شهرسازی، عمرانی، سازه‌های فرهنگی و ورزشی و نیروی انسانی، در مجموعه شهرداری حادث شده است .

پاک‌فطرت در عین‌حال به آنچه معضل تراکم نیروی انسانی در شهرداری شیراز عنوان می‌کرد، نقد وارد دانست و گفت: در بسیاری از مباحث نیازمند بازنگری جدی در رویکردها و رفتارهایمان هستیم. اما بازنگری قبل از هر چیز نیازمند باور به عقایدی است که آنها را طرح می‌کنیم .

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: قطعا هر فرد باید پاسخگوی عملکرد خودش باشد؛ اما در سیستم شورایی، در مقابل مصوبات و اقدامات شورا نمی‌توان از همه مسائل برائت جست؛ هرچند فرافکنی در عصر حاضر، به شیوه‌ای غالب بدل شده است.

پاک‌فطرت در عین‌حال به تراکم نیروی انسانی در شهرداری شیراز به‌عنوان یکی از نقاط ضعف در آن مجموعه اشاره و خاطرنشان کرد: امروز با حجم بالایی از نیروی انسانی در شهرداری شیراز مواجه هستیم که بخش زیادی از آنان با توصیه‌نامه در شکل‌های مختلف وارد مجموعه شده‌اند.

عضو شورای اسلامی شیراز معتقد است که شهرداری شیراز در بخش نیروی انسانی نیازمند پالایش جدی است و باید با ممانعت از فربه شدن، تنها نیروهای کارآمد و متخصص و متعهد را حفظ کرده و بر چابکی سیستم اداری خود بیفزاید.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار