رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May
  • یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
  • کد خبر : 8120
  • چاپ خبر : اختلال درنظام اجتماعی با توقف طرح تحول سلامت

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به این که طرح تحول سلامت یکی از موفق ترین اقدامات دولت یازدهم است که توقف آن، نظام اجتماعی را مختل می کند، تصریح کرد: در صورت توقف طرح تحول سلامت و افزایش هزینه های درمان، بیماران از مراجعه به مراکز درمانی خودداری کرده و آمار مرگ و میر بیماران افزایش پیدا می کند

به گزارش شورانیوز از تهران ، رحمت الله حافظی گفت : قبل از اجرای طرح تحول سلامت، هزینه های کمرشکن درمان خارج از تحمل مردم بود و برخی بیماران که به اعمال جراحی سنگین مثل قلب یا شیمی درمانی، پیوند عضو و مصرف داروهای گرانقیمت نیاز داشتند و از وسع مالی مناسبی برخوردار نبودند، برای تامین هزینه های درمان، خانه خود را  می فروختند. اما پس از اجرای این طرح، درصد قابل توجهی از مشکلات در حوزه درمان مرتفع شد. یعنی اگر هزینه یک جراحی قلب بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان می شد، با اجرای طرح تحول، بیمار با پرداخت یک میلیون تومان همین جراحی را در بخش دولتی انجام می دهد.

حافظی ادامه داد: حاشیه نشینان نیز شرایط مطلوبی به لحاظ دسترسی به امکانات درمانی در اختیار نداشتند و اغلب شان سال های متمادی با بیماری خود دست به گریبان بودند، اما امروزه و به مدد اجرای طرح تحول سلامت، آنان نیز امکانات درمانی مطلوبی در اختیار دارند.

وی در خصوص تبعات توقف طرح تحول سلامت و افزایش نارضایتی مردم گفت: چند سال است که مردم به کاهش هزینه های درمانی عادت کرده اند و با آرامش خاطر به پزشک برای درمان مراجعه می کنند، حال تصور کنید طرح متوقف شود و هیچ طرح دیگری نیز جایگزین آن نشود. چه اتفاقی می افتد؟ هزینه های درمان به شکل سابق شده و کمر مردم زیر بار مخارج کمرشکن خرد خواهد شد. به صراحت بگویم که با یک هشدار و بحران امنیتی قابل توجه مواجه خواهیم شد که اختلال بسیار جدی در نظام اجتماعی کشور ایجاد خواهد کرد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهرتهران تاکید کرد: برای جلوگیری از رویارویی با عواقب توقف تحول سلامت، نظام بایستی از تمام افراد صاحب نظر، از مجلس گرفته تا وزارت رفاه، کمک بگیرد تا نقایص این طرح را که با سلامت و درمان مردم گره خورده است، اصلاح شود تا همچنان استمرار پیدا کند.

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار