رفتن به بالا

مرکز رسانه ای شورا

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۰ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 18 May
  • پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
  • کد خبر : 8056
  • چاپ خبر : شهرداری ها نماد اقتصاد مقاومتی هستند

 رئیس شورای عالی استان ها با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با حرف و سرنامه زدن و برگزاری همایش محقق نمی شود، شهرداری ها را نماد اقتصاد مقاومتی در دوران رکود دانست.

به گزارش شورانیوز از تهران ، سی و هشتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها با حضور اعضا صبح امروز در برج میلاد آغاز به کار کرد.

در ابتدای این اجلاس مهدی چمران، رئیس شورای عالی استان ها در سخنان به موضوع اقتصاد مقاومتی و راه های دست یابی به ان صحبت کرد.

وی با اشاره به جایگاه شوراها گفت: شوراها در شرایطی بوجود نیامدند که همه امور برایشان فراهم باشد بلکه عموما با سختی ها و چالش های فراوانی مواجه بودند اما با وجود همه مشکلات به پیروزی های بزرگی دست یافتند و به خوبی شهر را مدیریت کردند.

رئیس شورای عالی استان ها ادامه داد: امیدوارم مشکلات اقتصادی که گریبان گیر مردم کشور است با دلسوزی مسئولان برطرف گردد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری یادآور شد: شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شد تنها یک شعار نیست بلکه یک راهبرد است و ما باید در این مسیر برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

چمران افزود: با نوشتن سرنامه ها و زدن بنرها و گذاشتن همایش هایی که گاهی خودشان ضد صرفه جویی و مقاومت اقتصادی هستند به جایی نمیرسیم بلکه باید اقدام و عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری ها در این مدتی که دچار رکود بودیم کار خودشان را انجام دادند چون وابسته به بودجه های دولتی نبودند و توانستند با برنامه ریزی درست به کار خودشان ادامه دهند در حقیقت شهرداری ها قطب مقاومت اقتصادی بودند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: وقتی روستاها توسعه یابند و روستاییان تولید کننده باشند دیگر روستاییان به شهرها مهاجرت نمیکنند و مشکلاتی از جمله حاشیه نشینی که این روزها درگیر ان هستیم به وجود نمی آید.

وی بار دیگر به موضوع شوراها در قانون اساسی اشاره کرد و گفت: قانون اساسی ما در مورد شوراها فراتر از شرایط موجود است  اما انچه به عنوان قانون نگاشته و پیاده شده است نشان دهنده وجهه زیبای قانون اساسی ما نیست.

چمران افزود: لایحه مدیریت یکپارچه شهری و درامدهای پایدار شهری موضوعات خوبی بود که متاسفانه هنوز به جایی نرسیده است و شرایط فعلی ان امیدوار کننده نیست.

وی با انتقاد از عدم همکاری دولت در اجرای مدیریت یکپارچه شهری گفت: اگر مسئولین دولت در اجرایی شدن لایحه مدیریت شهری کمک کردند که مسئله حل میشود اما اگر اینطور نشد باید موضوع را از طریق مجلس پیگیری کنیم و نگذاریم متوقف شود.

رئیس شورای عالی استان ها یادآور شد: همانطور که همه میدانند فعالیت در شورا دنیایی نیست و اگرهم کسی فکر می کند این کار برای دنیای او نفع و سودی دارد باید بگویم که اشتباه آمده است زیرا همه اعضای شوراها می دانند که این نهاد، سنگر اول خدمت به مردم است و مردم برای حل تمام مشکلاتشان به شورا مراجعه می کنند.

تاریخ انتشار: پنجشنبه, ۲۴ فروردین ۱۳۹۶
نویسنده: ۹۳۷۱

اخبار مرتبط

نظرات

جدیدترین اخبار